Træningsmetoder


angel
 Share

Recommended Posts

Jeg er lidt nysgerrig efter at vide hvilke principper MOL'erne træner efter og anbefaler ANDET END HST og hvad der ligger til grund for disse.

Det kunne være f.eks. HIT, WSB eller andre fikse :blink: træningsmetoder til styrketræning eller vægtløftning

Link to comment
Share on other sites

simondj> hvad indebærer russisk (Smolov Jr.) rutine?

Sådan som jeg kører den er det en 3 ugers rutine, hvor man kører bænk 4x om ugen.

Uge 1 : mandag 6x6x70%, onsdag 7x5x75%. fredag 8x4x80% og lørdag 10x3x85%

Uge 2 & 3 er det samme der tilføjes bare henholdvis 5kg og 7,5kg oveni. Det er egentlig bare et modificeret squatprogram som stammer herfra.

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner for ren udholdenhed! Mit program består af et modificeret fullbody program, hvor vægten er lagt på basis- og kropsvægtsøvelser. Derudover træner jeg kamptræning, løb og hvad jeg ellers kan komme i nærheden af og har tid til af diverse "cardio" udfoldelser……

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner split, 3-3 eller 3-2.

Mine principper:

- Hvert pas trænes 2 muskelgrupper fuldt

- Der går ikke mere end 48 timer imellem hver af de 3 store grupper rammes

- Cykl imellem alm. uger, tunge uger, og supersæt uger.

- undgå failure - det går får meget i min psyke

-

Da det er et splitprogram, betyder det at jeg bliver nødt til at proppe ekstra øvelser - så jeg oftest har 2 muskelgrupper plus en enkelt eller to basisøvelser for en 3 gruppe.

Derudover, så har jeg lidt mere flyvske betragtninger som:

- Variation i øvelser + rep er vigtig

- Teknik er vigtig

- Koncentration er vigtig

- Jeg har en lille ide omkring pushups mulighed for at punktdefinere, SOM jeg vil undlade at nævne...:)

- Jeg er mere tilhænger af split end fullbody, mener at variationen giver bedre resultat.

- Mener at vi er forskellige, derfor også at hvad der virker på mig, virker ikke nødv. på dig.

Indstilling:

- træning er blandt top 3 i mit liv - og for tiden, ligger det som nr. 1-2.

- meget meget lidt kan få mig til at droppe en træning

- weekender (søndag er hviledag) der er det lovligt at gå ud og leve livet, og nyde bylivet

- træning skal være sjov, derfor er jeg ikke typen som søvngængeren der løber igennem centeret og laver de samme øvelser om og om igen.

- jeg er en "lytter" afhængig af kropstatus kan jeg godt skifte programmet rundt løbende, hvilket også gør er, at det er svært at træne med makker.

- Og jeg bliver pissesur hvis jeg oplever resultater, og videnskaben siger at jeg ikke gør.

I øjeblikket har jeg læst omkring HST, og synes at mange af principperne bag er ret sigende - og vil prøve at efterleve dem i min træning, dog ikke programmet som der lægges op til - det vil jeg ikke rode med, men også derfra er der nogle principper der virker holdbare; mere tankerne bag, som jeg synes giver ret god mening.

Derfor prøver jeg på at trække de principper ud, og få tankerne bag overført til mit eget split.

Jeg er ren BB'er - er i princippet ligegyldig med vægte (for mig er de en primer om det går fremad eller tilbage). Hvis jeg får den ønskede masse samt symmetri - og jeg "filer" ofte kroppen, derfor varierer mit program også svævende - altefter hvilken gruppe der trænger i det overordnede billede.

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner WSB, men ændre det en lille smulle fremover for at fokusere mere på min størtste svaghed: eksplosivitet.

Det bliver kært som WSB, men uden max dagene. Svaghederne bliver trænet som supplement øvelser istedet for maxøvelser og hovedøvelserne (Squat, Bænk, Dødløft) bliver trænet eksplosivt og ind imellem tungere alt efter dagsform.

Link to comment
Share on other sites

kører en hatfield cyklus i bænkpress, dog med 12 eksplosive sæt istedet for de 5, har tilgengæld ingen hjælpeølveser(er lige blevet droppet), men har tænkt mig at anvende kæder til alle mine eksplosive sæt, nu da jeg er flyttet i styrkeløftklub :)

I dødløft kører jeg TJ's single cyklus og i squat kører jeg noget jeg selv har bikset sammen, og det ser ud som følger:

mandag:

uge 1-4 6*2@60-65%af1RM, uge 5-9: 3*5, måske paused.

onsdag:

6*2@60-65%af1RM

Fredag:

Squat(tung cyklus)

Tung cyklus:

uge 1-5: 3-4*5(bælte)

uge 6: 5*3(bælte, måske knæbind)

uge 7: Tung triple(bælte+knæbind)

uge 8: Tung double(bælte+knæbind)

uge 9: tung single(bælte+knæbind)

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share