Lammelse af lillefinger siden på hånden!


devito
 Share

Recommended Posts

Aloha B)

Jeg er midt i min 5reps cyklus i HST programmet, mit bænkpres volder mig en del problemer...

Min højre hånd bliver halv lammet når jeg presser. :chicken: <_< ...

Ved ikke om det er blodårer eller om der er en nerv der bliver klæmt?

hvis jeg skal gå efter det jeg mener at have fået ud af min anatomi undervisning skulle det være nerven der bliver trykket...

hvad gør jeg forkert?

jeg har ca.90 grader i albuen når jeg tager mit greb, er det helt i skoven?

Jeg er ikke bænkpres ekspert,men det har i nok fundet ud af :jehon:

Devito

Link to comment
Share on other sites

Min højre hånd bliver halv lammet når jeg presser.

Det lyder ikke rart :D

Spøg til side, der løber ganske rigtigt en nerve: Ulnaris, som forsyner: lille finger, ringfinger og halvdelen af langefingeren.. (Hvis jeg husker rigtigt :rolleyes: )

Problemet kan sagtens stamme andre steder fra, men det mest oplagte er, at du får placeret vægtstangen uheldigt i hånden..

Vær opmærksom på begyndende signaler: Snurren eller kriblen.. Så ligger den forkert...

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror, at dit problem skyldes den nerve, der løber langs albuen. Jeg er selv blevet opereret i albuen to gange pga. problemer med nerven. Mine symptomer var, at jeg ved nogle bevægelser fik et "stød" ud i hånden, lokaliseret til lillefingeren. Nerven skal normal ligge i en "rende" i albuen. Min var hoppet op af denne rende og kunne således bevæge sig frit - hvorfor det gav stød ud i fingrene.

Har du problemet, når du kører triceps også, fx. fransk pres? Ved sådanne øvelser kunne jeg mærke nerven "smutte" (bevæge sig)!

Som Jørgen L. skriver kan det også skyldes, at stangen ligger på en af nerverne i hånden, samtidigt med at du har mange kilo på stangen :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share