Ridebukser?


anubiz
 Share

Recommended Posts

Hej

Iflg. det jeg har kunne finde rundt omkring på nettet, så skulle det være noget nær umuligt at slanke sig på et bestemt sted på kroppen. (I mit tilfælde ydersiderne af overlårene.) Men er der virkelig ikke noget man kan gøre? Har I nogle gode råd til at slippe af med ridebukselår?

MVh A.

Link to comment
Share on other sites

Hej Anubiz, og velkommen til MOL

Der er meget lidt du kan gøre for at ændre på hvordan dit fedt fordeler sig på kroppen. Det er primært genetisk bestemt.

Det eneste du egentlig kan gøre er at reducere din fedtprocent. Det vil reducere dine fedtdepoter, uanset hvor de sidder.

Link to comment
Share on other sites

Motion er vist at kunne fjerne det så kaldte "stædige" fedt. De stoffer der frigives under motion er med til at frigøre disse ellers utilgængelige fedtreserver. Man skal jo lige tænke sig om, når man siger, at de er umulige at komme til. Det skulle jo så betyde, at man havde set kvinder med tændstiktynde arme og ridebukselår i koncentrationslejre. Det gjorde man ikke. En hulekvinde, der ikke kunne få frigjort disse reserver ville også dø af sult før hendes veninde der kunne. Derved ville hendes gener forsvinde ud af det store kredsløb.

MEN, det betyder ikke at det er nemt at få fat i fx ridebukserne. Mit bud ville være motion på tom mave. Det skulle give et miljø med katekolaminer og slige hormoner, der kan virke befordrene for fedtforbrænding.

Det er for nihilistisk bare at henvise til en plastikkirurg.

Link to comment
Share on other sites

Nu fremgik det ikke rigtig hvad spørgerens fedtprocent lå på,- men at begynde at rode sig ud i morgencardio osv. har ingen relevans med mindre man allerede er ekstremt rippet. Mit umiddelbare gæt er at anubiz ikke høre til denne gruppe. Det stædige fedt er det *sidste* der forsvinder... dvs en kvinde med 6pack og halvtykke lår kan godt forekomme,- men før man er nået derned er det meningsløst at forsøge at "punktforbrænde" vha morgencardio

Link to comment
Share on other sites

Det er jo så din mening. Der vil jeg jo nok tillade mig at være uenig. Nu behøver man nu ikke træne om morgenen, for at træne på tom mave. Det handler bare om ikke at have alt for meget kulhydrat til rådighed. Det kan også opnås ved at træne kredsløb i 20-30 min, efter styrketræning. Om man træner på den ene eller den anden måde vil jeg nok anbefale, at man indtager lidt forgrenede aminosyrer, enten som tabletter, eller i form af ca. 20g valleprotein før kredsløbstræning, for at forhindre den værste katabolisme.

Link to comment
Share on other sites

jsc har ret - jeg ville dog arbejde i noget HIIT for at få de centralstimulerende (adrenalin etc.) udskilt.

Kalorieunderskud ved kost har en tendens til at tage fedtet fra de lettilgængelige områder, mens det ved HIIT tages ligeligt fordelt fra hele kroppen.

For længe siden er der blevet linket til en undersøgelse med ovenstående som resultat (gider ej lige grave den frem).

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke bare et spørgsmål om at træne tunge benøvelser?

Squat og benpres i rå mængder burde vel æde de depoter?

Nu tænker jeg på træning, der er så hård, at man er ved at besvime mellem sættene.

Om ikke andet, så syner ridebukserne jo mindre, hvis lårene er ordentlig muskuløse.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

xjyden--> Man kan ikke decideret punktforbrænde, så den med bare at træne benøvelser køber jeg ikke.

Du kan måske have en pointe i, at lårene trods alt blivere mere muskuløse, men det hjælper vel ikke så meget, hvis man skal gemme dem inde i et par cowboybukser..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share