DM i styrkeløft


Nygren
 Share

Recommended Posts

20-25kg er temmelig meget. Hvorfor siger formanden så, at det bare er psykisk, og at det er for, at knæene ikke skal "springe ud"?

Ved man ingenting om SL som formand?

2 muligheder :

1. Formanden har ikke "kontakt" med sin sport og ved det ikke (nok mindst sandsynlig) ;)

2. Vil ikke have at sporten skal fremstå som en udstyr sport, hvor man kun kan løfte de kg. ved hjælp af "snyde" udstyr (i mening mands øje) - Nok mest sandsynlig B)

Link to comment
Share on other sites

Til gengæld synes JEG – og nu får jeg på puklen – at det blev bevist, at styrkeløft ikke er en særlig tv-venlig sportsgren… den bliver nok aldrig et hit på tv bl.a. den almindelige befolkning = mere sendetid!

JEG synes det var direkte kedeligt at se på....

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil gi DBM lidt ret i at det ikke er så tv venligt. Her synes jeg stærkmands konkurrencerne er styrkeløft overlegent, og for den sags skyld også fodbold, håndbold og ishockey :) - glæder mig som et lille barn til a-vm i ishockey og til real - united imorgen i chl :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg så desværre ikke så meget af det… :unsure:

Men hvis de fremover optager det på samme måde som vægtløftning så kan jeg ikke se hvad der skulle kedeligt ved det? Det er vel et spørgsmål om smag og behag! Jeg synes fodbold og ikke minds håndbold er EKSTREMT kedeligt, men er der vægtløftning eller atletik sidder jeg klinet til skærmen!

Glæder mig til VM! :)

Link to comment
Share on other sites

DBM: jeg synes heller ikke at styrkeløft er særligt ophidsende at se på medmindre der er tale om deciderede rekordforsøg. På det styrekmæssige område synes jeg at stærkmandskonkurrencer og OL vægtløgtning er mere underholdende at se på. Stærkmandskonkurrencerne i kraft af de forskelligartede konkurrencer samt at visse af deltagerne har showmands flair. I olympisk VL sætter den enkelte løfter i højere grad sit personlige præg på løftet end ved styrkeløft. Der er mere bevægelse og teknik. Når vægtløftning er bedst er det en blanding af ballet og en opvisning i styrke/eksplosivitet. Underholdningen bliver heller ikke dårligere af at løfterne regelmæssigt falder på røven når der misses et løft.

Men generelt vil jeg sige at holdsport som f.eks fodbold osv. er mere underholdende at se på, selvom jeg nu holder mest af styrke/vægtløftnings-sporten.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share