Fleksibilitet og BP


Torben F.
 Share

Recommended Posts

Når man skal løfte maksimale vægte i bænkpres, på flad bænk, er det generelt sådan at jo mere man kan svaje i ryggen jo mere decline kan man ligge og jo mere kan man løfte.

Derfor; er der nogen der har erfaringer med eller anbefalinger til udstrækningsøvelser der kan øge fleksibiliteten så man i højere grad kan opnå den ovennævnte effekt?

- Jeg tænkte selv på at lave den øvelse hvor man ligger ned sig på maven, for derefter at presse armene i gulvet og svaje så meget i ryggen som muligt. Selv bruger jeg den efter dødløft for lænden.

Torben F.

Link to comment
Share on other sites

Lav grundig udstrækning af dine lår. Min begrænsende faktor er at jeg har korte hoftebøjere. Ellers er det også meget et spørgsmål om teknik

OK! :) Jeg vil prøve at strække benene igennem inden jeg bænker og se om det kan give lidt. Egentligt har jeg et udemærket opspænd og svaj i ryggen. Men jeg kom til at tænke på nogle af de russiske løftere der før har været vist billeder af her på mol. Deres opspænd er jo grænsende til de sygelige! Så jeg tænkte om de mon laver nogle smidighedsøvelser for at opnå dette.

Torben F

Link to comment
Share on other sites

jeg tror det er begrænset hvor meget mere smidig, man kan blive i ryggen hvis man ikke er naturlig fleksibel..

Og vil tro det tager en del længere tid, at blive end i fx benet.. :huh:

men sorry.. kender ikke andre øvelser end den du nævnte selv.. (er ellers gået i tænkeboks og roder rundt på gulvet fro at finde en anden.... )

Link to comment
Share on other sites

Men jeg kom til at tænke på nogle af de russiske løftere der før har været vist billeder af her på mol. Deres opspænd er jo grænsende til de sygelige!

Jeg har trænet det ved at gøre som russerne på de film, du tænker på - nemlig lave opspændet igen og igen. I en periode lavede jeg max opspænd i stort set alle worksets.

Jeg brugte også det med at sætte fødderne op på bænken for at få max bue på helt fra toppen af ryggen, inspireret af russerne på de klip.

Senere har jeg så måttet sælge noget af det opspænd for at holde røven i bænken pga lange underben, men det er en anden historie. :angry:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er ubehageligt på denne måde. Jeg hæver "ben-enden" lidt med et eller andet der nu lige er ved hånden. Ellers kan man bruge en decline bænk, vi har faktisk en hvor jeg træner, men den kan ikke gå ned til den hældning jeg gerne vil have (fra meget skrå til mindre skrå) og så må man jo ty til andre midler.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share