Dødløft


Fistandantilus
 Share

Recommended Posts

Hvordan holder i på stangen, når i dødløfter?

De fleste lukker som udgangspunkt hånden om stangen, og stangen kommer derfor til at ligge inde i en knyttet hånd. Det sker dog ofte, at man ikke kan holde stangen inde i hånden. Den glider lidt ned, og derfor også årsag til hård hud på hænderne.

Jeg ved af egen erfaring, at jeg ikke kan holde hånden lukket om stangen, og starter derfor altid med kun at holde fast med fingrene (som en krog). På den måde undgår jeg også hård hud næsten fuldstændigt.

Og en anden væsenlig bonus: Jeg skærer lige 2cm af min ROM.

Det er endda rimelig væsenligt, da min svage side er i bunden.

Andre, der benytter min "teknik"?

Link to comment
Share on other sites

Nåe ja... Glemte at nævne, at jeg "selvfølgelig" også anvender mixed grib.

Din "teknik" lyder lidt vild, når vi taler om 200+ kg dødløft.

Jeg regner med at teste 180 på mandag, så jeg er ikke over 200 endnu. Men den er der inden året er omme. ;)

Men synes selv, at det er 2 væsentligt positive ting, "mit" greb medfører.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må sige det er lidt imponerende hvis du kan holde 180 i fingerspidserne.

Hvis jeg husker rigtigt, så mener jeg Fittsmoker har fortalt at han fik en skade eller problemer af en eller anden art ved at holde så yderligt som du beskriver.

En anden ting du bør tænke på er irridationsprincippet (tror jeg det er), som går ud på at når du spænder i hele kroppen og især grebet, så kan du løfte mere. Det har du ikke mulighed for at udnytte når du ikke holde om stangen. Det er et af Pavel Tsatsoulines tricks :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg må sige det er lidt imponerende hvis du kan holde 180 i fingerspidserne.

Hvis jeg husker rigtigt, så mener jeg Fittsmoker har fortalt at han fik en skade eller problemer af en eller anden art ved at holde så yderligt som du beskriver.

En anden ting du bør tænke på er irridationsprincippet (tror jeg det er), som går ud på at når du spænder i hele kroppen og især grebet, så kan du løfte mere. Det har du ikke mulighed for at udnytte når du ikke holde om stangen. Det er et af Pavel Tsatsoulines tricks

Jeg har nemmere ved at holde stangen med "krogen", end med normalt greb, så det er ikke specielt flot. :sneaky:

Hmm... Jeg har faktisk konstant småskader i mine underarme. Men det havde jeg ogå dengang jeg kun kørte dødløft hver 3-4 uge.

Tja, det kan da godt være, at jeg mister det jeg vinder igen pga irridationsprincippet, men jeg tror faktisk ikke, jeg er ordenlig i stand til at holde almindeligt på stangen (små lorte-hænder). :(

Men så ser mine hænder i det mindste ikke hærgede ud! :)

Fistandantilus: hvorfor bruger du ikke bare kalk, det virkede da fint sidst vi trænede? og lære at leve med lidt hård hud. Når man for nok hård hud er det også nemmere at holde om stangen.

Kalk er godt. Så glider stangen ikke så nemt. Men jeg kørte også med "krogen" da vi trænede.

Du kan beholde din hårde hud! :D

Jeg prøver, at holde et godt forhold til min hud! :rolleyes: :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share