Cardio + Styrketræning


FittSmoker
 Share

Recommended Posts

Idag skal jeg dyrke 2 timers cardio, og bagefter skal jeg løfte vægte (tung dag).

Det er ikke rigtig noget problem ved almindelige træninger synes jeg, men idag er det en ret tung dag - og der frygter jeg lidt at 2 timers cardio kan have indvirkning på min træning......

Hvordan gør man dette bedst muligt, således at det energi jeg forbruger under cardio ikke bevirker at jeg er helt færdig til styrketræning ?

Jeg går udfra i vil anbefale at jeg dropper cardioen, men det går ikke rigtig; - er det bare med at få nogle bananer indenbords inden styrketræningen ? ville en lille pause imellem cardio og styrketræning være at anbefale eller ?

Link to comment
Share on other sites

Hvis ikke det kan undgåes at lave den cardio, så sørg for at få både protein og kulhydrat før, under og efter cardio og hold så nogle timers pause inden du løfter jern. Det kommer sandsynligvis stadigvæk til at gå ud over træningen, men måske kan det hjælpe med at minimere skaden :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Ja det kan ikke anbefales at tage 2 timers cardio lige før styrketræning, jeg supplerede med både kulhydrater og protein under og efter - men havde kun 45 minutter imellem cardio og styrketræning. Det gik egentlig ikke udover styrken som sådan, men det gik godt nok vældig meget udover energien !

Tror jeg vil prøve at tage cardio om morgenen - og styrketræningen om aftenen ?

Craw> hvad gør du mht. cardio ? deler du den op på dage hvor du ikke styrketræner - her når du nu ikke skal være på decideret diæt ?

Link to comment
Share on other sites

Heysa. Det mest optimale er at dele det op på dage hvori du ikke styrketræner, men det er du jo egentlig klar over B) Jeg har selv stået og lavet cardio i 1 t. Men er startet på et såkaldt hit program. 20 min hård interval løbe træning. Giver langt bedre end at stå 1 time m forholdsvis lav intensitet. her er et godt link www.bodyforlife.com/cardio.shtm

Link to comment
Share on other sites

Craw> hvad gør du mht. cardio ? deler du den op på dage hvor du ikke styrketræner - her når du nu ikke skal være på decideret diæt ?

Jeps præcis :) På de dage hvor jeg ikke træner går en tur på ca 45 minutter, med eller uden oppakning, men hvertfald en tur med oppakning om ugen for at holde det ved lige. Derudover har jeg en dag om ugen hvor jeg skal køre noget posering igennem, for at holde det ved lige og fordi det også er en god slags træning :wave:

Link to comment
Share on other sites

Poseringschampen Crawwhosyourdaddy... glæder mig til at lure fif til mol træffet :)

Nå ja, så lidt relevant oven i hatten. Hvis man skal ligge styrketræning og cardio i røven på hinanden, så vil jeg anbefale at lave styrketræningsdelen først, og efterfølgende noget lav intenst cardio såfremt målet er fedttab (blodet strømmer med frie fedtsyrer fra styrketræningsdelen som venter på at blive forbrændt). Hvis det er for konditionsaspektet i det - så bare derudaf med høj intensitet. Evt. en omgang HIIT :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share