10 min. push-up challenge


michael
 Share

Recommended Posts

DOMS i lat - Måske er pushups en super lat suplering øvelse

Pas lige på hvem du siger det til :lol:

hm, jeg tvivler godt nok lidt, da jeg netop halter på mine lats, og jeg kan godt få brændt end del pushups af om ugen jo ;)

Men lader man være med at lave pushups i et stykke tid, og starter op igen - så er det skuldre, triceps, lats, bryst, ryg der værker...men det går væk igen efter et par pas - medmindre man laver mange ;) - sådan er det jo med mange ting.

Men glæder mig til at høre resultatet, poster du det her eller i log ?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg oplever faktisk kun ømhed i lats, hvis jeg har kørt brede pushups ?

Jeg tror nærmere det er serratus anterior du oplever DOMS i. Den ligger til dels og gemmer sig under dine lats, og man vil ofte opleve serratus anterior DOMS, som lat DOMS.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Fittsmoker - Jeg prøvede eksperimentet i går, jeg havde planlagt at lave 1000 pushups, men jeg brændt lidt ud til sidst :retard:

Vægt 87-88 kg

Metode 10 push ups 10 sec.pause osv

Fik det gjort 16 gange hvilket svarer til ca 160 stks, men så var jeg også fuldstændig død :retard:

Link to comment
Share on other sites

infestdass> okay, tror også at 10 rep er for lidt faktisk, man skal nok udnytte det antal gange man kan lave dem hurtigt. Tror lidt det rigtige tal ligger imellem 30-40-50 stykker med en eller anden pause derimellem.

Men godt gået; prøv igen evt. med 20 og 10 sek pause ?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Fittsmoker - 20-30 reps er alt for meget for mig, jeg er alt for tung :tongue: Min max pushup er 30 stk, men 10 måske 15 pushup er rimelig og for mig, med korte pauser.

Jeg prøver på lørdag igen, med 10 stk pushup 10 sec pause osv....

Men først engang preexhaust med luying dumbell extetion 100 reps 8 kg. :D

PS du havde ret angående DOMS, jeg har lidt i triceps og skuler.

Link to comment
Share on other sites

fy for *censur* over 300 på 10 min?

Jeg tror min rekord på 250 eller sådan... men måske jeg kunne højere op, hvis jeg ikke kørte dem på knoerne og helt ned, da knoerne giver ca 10cm mere højde.

Til Infestedass: Ens vægt er da ligemeget... eller? Jeg vejer da omkring de 100 kg og kan godt komme op på 70-80 reps ud i et. Men normalt tager jeg dog aldrig over 50 reps for ikke at syre til.

Edited by Overgaard
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Nu kører jeg jo sjældent high reps, er jo styrkeløfter så alt over 3 reps er meget for mig. I dødløft kører jeg altid singels, bænkpres 3 reps max, squat 2-3 reps max, hjælpeøevlser 10 reps cirka.... Men måske er jeg også bare en klovn, til at lave pushups :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Guest DBM

Faldt lige over denne her artikel, som muligvis kunne have interesse

pushuppower

I øvrigt... jeg synes jeg er begyndt at få lidt problemer med min ene albue af alle de pushups. Har i andre oplevet det?

Link to comment
Share on other sites

DBM:

I øvrigt... jeg synes jeg er begyndt at få lidt problemer med min ene albue af alle de pushups. Har i andre oplevet det?

Yepper jeg kender det ihvertfald ok....prøv at kig lidt på dine albuer/arme når du laver dine pushups, er det en "sund" vinkel du har ? sørg for at du ikke placerer armene for langt fremme, eller for langt bagud - du kan sammenligne det lidt med hvordan dine arme placeres under et bænkpres.

Udover albuer, oplever jeg også fra tid til anden problemer i håndleddet - men det er sjældent at det er direkte invaliderende - det er mere sådan en irretation ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share