Troværdighed omkring gain erfaring


Christian H.
 Share

Recommended Posts

Dem som begynder til styrketræning uden at tage på, skal bare øge deres kalorieindtag... det lyder en smule simpelt - og det er det også :)

Jeg giver forresten online konsultationer til 200kr i timen omkring det at øge kalorieindtaget :lol:

Link to comment
Share on other sites

MikkelHansen (MikkelSand, Klodshans eller hvem du nu er):

Hvis du har fået den opfattelse af at Ellis mener hans træningsprogram er BANEBRYDENDE, så tager du ganske vist fejl - min lille ven.

Jeg undskylder ydmygst, hvis følgende overskrift "Learn How I Gained 32lbs of Muscle Mass in Just 12 Weeks, Without Steroids!" på nogen måde kunne give folk (inklusiv undertegnede) det indtryk, at der her var tale om et banebrydende koncept - endda som "hardgainer".

At det så viser sig, at hele historien handler om en periode med et 3-dages split - hvor træningsfrekvensen for hver muskelgruppe endda er lav - efterfulgt af en periode med det allerede kendte tyske 10x10 program, så giver jeg dig helt ret - jeg tog fejl, hvis jeg troede at det på nogen måde var banebrydende! Vi taler jo ikke om et træningskoncept ala DFHT, som dog må siges at være bare en smule mere originalt.

(I øvrigt synes jeg betegnelsen "lille ven" er noget malplaceret, for det første kan vores relativt korte bekendskab næppe kvalificerer mig som din ven - og omvendt - desuden synes jeg ikke "lille" er en rammende beskrivelse af min person)

hardgainer:

Ja, programmet har åbenbart virkert for dig og det er jo fint - i øvrigt et oprigtigt tillykke med det. Men jeg tror dog godt et lignende - hvis ikke bedre - resultat kunne være opnået med et andet program. Dette er selvfølgelig bare spekulationer - indrømmet.

Jeg har selv taget 10 kilo på indenfor 6-8 måneders tid eller mindre - og jeg har trods alt trænet et par år. Det hele handler egentlig bare om nok proteiner og så det famøse kalorieoverskud, som cilius også nævner i hans indlæg.

Edited by Tr0lle
Link to comment
Share on other sites

Med det jeg har læst, kan jeg nu heller ikke se noget revolutionerende i hans program.

Kombinationen:

-Splitprogram

-Rigeliget med protein

-Sund kost

-højt kalorieindtag

Burde vel få de fleste til at gaine. Personligt ville jeg nok udskifte split med HST, men det er vel en personlig sag.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jeg synes der er nogen herinde der kritisere noget som de slet ikke har sat sig ind i hvad er. Det eneste ellis har gjort er at tage de ting der har virket for ham og som er en kendsgerning og skrevet dette i en bog. Han påstår ikke noget sted at han har lavet det ultimative træningsystem, men at det system han har sat sammen kan give resultater. Såvidt jeg kan se så bygger systemet på kendte teorier, hovedsageligt, progression og muskelforvirring.

Ellis skriver ingen steder at han har andet end opfundet den dybe tellerken igen. Det der tilbydes er en hjælp til begyndere skrevet så begyndere kan forstå det og få noget ud af det. Hvis nybegyndere læser hans bog og undgår lave alle de små fejl som man ny gør som begynder.

Det er rigtig at han prøver at sælge på sit vildt flotte og måske lidt overdrevede resultat, men det ændre ikke på at det han skriver ikke er forkert!!

Link to comment
Share on other sites

Hvis det var muligt at vokse så meget på 16 uger, som han har gjort.... så ville alle jo rende rundt og se sådan ud....

BTW min avater er før efter billede, efter mit helt specielt lavede trænings og kostprogram, som man kun skal følge i 10 uger, hvis dette er noget for dig, så send 100$ til mig, og du vil vokse som aldrig før.......

Edited by Chop Suey
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share