Bænkpres trøje.


MichaelEbeltoft
 Share

Recommended Posts

Var inde og kigge på INZER udstyr. Trøje til bænkpres. 750 kr. Ekspert trøje (???) 950 kr.

Hvaaa' hvor meget giver sådan en trøje?

Er det en god ide at træne med den eller er det kun til konkurrence brug?

950 kroner, hvad fanden gør at den koster 950 kroner, med andre ord, hva' ka-æn? (på dansk: Hvad kan den)

Link to comment
Share on other sites

Det er meget individuelt hvad en trøje giver. Jeg har aldrig prøvet en selv, så jeg kan ikke udtale mig personligt. Min træningsmakker har en bænktrøje, og den giver ham godt 5 kg. Trøjen sidder dog ikke særligt stramt på ham. Hvor meget trøjen giver afhænger nemlig af 2 ting. Hvor stramt du kan få trøjen til at sidde, og hvor ens svagheder er. Folk som er meget stærk i toppen af løftet, får af øjensynelige årsager mere ud af en trøje. Jeg vil mene at de trøjer som bruges i Europa giver omkring 5-15 kg. Jeg tror ikke der er mange som får mere ud af den. Men jeg er som sagt ikke den rette at spørge. Niels kunne måske svare på, da han er langt mere erfaren i udstyrsløft.

Nej, den er ikke relevant at træne med for folk som ikke dyrker styrkeløft.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg har 215kg uten skjorte og kun 220kg med. Jeg hadde dog kun 205 uten da jeg gjorde de 220kg, altså 15kg opp.  Min erfaring er at de fleste får  15-20kg på skjorta. Noen mindre ,andre mer.

I Norge benytter vi heldigvis ikke bænkskjorte på nasjonale stevner.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share