Stærkmands film og bøger


Guest Infestedass
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Jeg er gået lidt hen og blevet lidt bidt af alt det stærkmands show, skyldes uden tvivl WSM 2003 som jeg så i fjersynet.

Så jeg vil høre hvor man kan købe stærkmands film, og hvaffor nogen som man bare skal eje, for at have det ultimative :)

Evt en film Med Jouko Ahola, Bill kazmaier osv

Jeg har også hørt at Bill Kazmaier skrev en bog, om bænkpres og dødløft/squat men passer det, og hvor kan man købe bøgerne?

Tak

Link to comment
Share on other sites

skyldes uden tvivl WSM 2003 som jeg så i fjersynet.

Ahhh, mon ikke du mener WSM 2002. WSM bliver altid afholdt omkring september-oktober, så 2003 er nok ikke helt færdig endnu ;)

Hvad angår film, så får du nok meget svært ved at finde det nogen steder. Alle WSM konkurrencerne fra 1977 og fremefter, kunne en overgang købes ved Ricky Dale Crain´s firma, Crains Muscleworld. Men de er udsolgt nu, og de produceres så vidt jeg ved ikke mere. Så det bliver nok svært at finde nogen som forhandler dem. Den bedste mulighed er at finde en som er villig til at lave nogen kopier til dig. Jeg har selv skaffet mine videoer fra en bekendt i England. Jeg har dog ikke 2 videoer mere, så jeg kan ikke lave kopier.

Man kan dog vist stadigvæk købe Jouko Ahola´s Event Training video flere steder. Jeg købte min ved B&K sportsmagasin i Sverige. Ved ikke om de har den mere. Den er også blevet solgt hos Gillingham brødrenes firma i USA. Kan ikke huske hvad hjemmesiden hedder.

Bøgerne med Kazmaier blev også solgt ved Crains Muscleworld engang. Ved ikke om han sælger dem stadigvæk. Der er ikke nogen deciderede videoer med kazmaier, men du kan være heldig at finde nogen gamle styrkeløftskonkurrencer på video hos Crains Muscleworld, hvor Kazmaier er med. Led efter konkurrencer fra sidst i 70´erne og først i 80´erne.

Hvis du vil læse om alle de gamle stærkmænd igennem tiden, så køb bøgerne Sons of Samson og Sons of Samson 2, som vist begge kan købes igennem ironmind.com.

Det er vist hvad der er at sige til dette.....

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

WSM 2003 ups det var egentlig 2002 men stadig totalt fedt :devil:

Det er lidt en skam, det med at man ikke kan få WSM filmene mere, så jeg må jo bare finde en gut på internettet, som har hele samlingen fra 1977 til nu, og som gerne vil tjene nogle goe gryn :) Jeg vil især gerne se lidt med Kaz i aktion, og Guffi der banker sine konkurrenter med Loglift.

Den der film med Jouko Ahola er den noget værd, eller bare en reklame film ligesom "New level" Fra bodycore :retard:

Bøgerne kunne være spændende nok at have, det kunne jo være der var noget man kunne bruge :sneaky:

Desuden kan jeg anbefale denne nye side om stærkmand.

www.strongmanforums.com mener det var sådan.

Det kunne være der var nogle film, på Ebay eller andre auktion sider, som har lidt Guf at byde på.

Link to comment
Share on other sites

Den der film med Jouko Ahola er den noget værd, eller bare en reklame film ligesom "New level" Fra bodycore

Det er bestemt ikke det samme som New Level (som jeg også ejer). Jouko Ahola viser hvordan han træner i hans event training uge. Det vil sige den specifikke stærkmandstræning, såsom farmer walk, conans wheel osv. Der er også en lille sektion med gym training, og dødløft sektionen er alle pengene værd. Man ser ham lave en række triples, hvor han ender på 360 kg. Han laver 2½ rep, og kæmper helt vild længe med den 3. rep, mens blodet står ud af næsten på ham. Mildest talt inspirerende.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Den er jo faktisk ligesom alle andre træningsfilm, hvor de fortæller en masse bla bla bla, men de har bare slippet lidt let om ved det.

Fra skale fra 1 til 5 så vil jeg give den. 2 måske 3

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share