Boris Sheiko


Rommel
 Share

Recommended Posts

Jeg kører Boris Sheiko Beginners 1 og er kommet i tvivl om man skal holde "styrkeløfter" pause i alle set i bænkpres eller om det kun er i de tunge (eller lette) set?

Har talt med Ripper om det og han mener, at man for kraftudviklingens skyld skal begynde den koncentriske del af løftet lige så snart stangen rammer brystet i alle set.

Personligt mener jeg, at man skal pause stangen i alle løft, men hvad er rigtigt?

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Om det ene eller det andet er rigtigt afhænger helt af formålet med din træning. :)

Altså må du lige uddybe lidt, hvad du træner for (og lad være med at svare "obligatorisk værnepligtigt for alle", så gider jeg nemlig ikke svare). :D

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Hej Klaus!

(og lad være med at svare "obligatorisk værnepligtigt for alle", så gider jeg nemlig ikke svare).

Kan man virkelig træne for det.....? :D

Nej spøg til side.....Jeg træner for styrke i øjeblikket. Mit sticking point i bænk er forøvrigt ca. 10-15 cm over brystet.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Jamen så synes jeg da du skal holde pausen på brystet, så du kan øge din startstyrke. Det skulle give dig mulighed for at blæse gennem dit sticking-point. Du kan jo spørge Squatfather om det er noget der virker. :)

Overvejer du at stille op til styrkeløft-stævner?

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Overvejer du at stille op til styrkeløft-stævner?

Ikke inden for nær fremtid, det vil der ikke komme noget ud af med en total på 415 kg og en kropsvægt på næsten 90.

Men på sigt kunne det være interessant (1-2 år måske)

Tak for hurtigt svar!

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share