Uddannelse som fitness-instruktør?


Edior
 Share

Recommended Posts

Gennem det sidste års tid er jeg begyndt at interessere mig meget for motion og ernæring (træner gerne 5-6 gange om ugen), og har derfor overvejet at uddanne mig indenfor fitness-branchen. :)

Synes dog at det er svært at finde information om hvor man skal søge hen, da det må meget gerne være en grundig uddannelse, og ikke bare et par weekend-kurser!

Har ved flere lejligheder kunnet konstatere at jeg ved mere om træning end instruktørerne i mit center, og det synes jeg faktisk er ret skræmmende! :blink:

Så jeg vil være meget taknemmelig hvis I kan komme med gode råd, links og anden nyttig information. Det skal lige siges at jeg er 19 år og sproglig student.

Link to comment
Share on other sites

Det at blive en god instruktør kan man sige meget om..... det vigtigste afhænger ikke af kurser og certifikater, men af dig selv. Læs, erfar, træn selv. Og læs noget mere... En bog du har læst af interesse hænger bedre fast end en du har læst som tvungent pensum.

Af gængse instruktør uddannelser kan man nævne SAFE, som er ret brugt og en af de bedre som jeg forstår det, alligevel finder jeg instruktørernes viden i mit center helt utilstrækkelig og de er SAFE instruktører. Skal det skal være noget "officielt" er der noget som medicin, idræt, fysioterapeut....

Link to comment
Share on other sites

Det var heller ikke ment som sådan.... det ville blot give en god baggrund for det andet materiale man læste (som jeg mener er det helt afgørende), så man kunne forholde sig til det.... i virkeligheden ville de fleste bio-relaterede naturvidenskabelige eller sundhedsvidenskabelige kunne gøre det, enig?

Link to comment
Share on other sites