Watt-max testen


DonDon
 Share

Recommended Posts

Jeg er lidt i tvivl, når der her på motion-online fortælles at Watt-Max testen er ret præcis, idet jeg ved ikke om man må stå op eller ej under testen. Jeg går stærkt ud fra at det er noget nemmere (man kan klare en højere belastning), hvis der må bruges mere vægt over cyklen.

Er der nogen give mig en afklaring på dette? B)

Thx!

Link to comment
Share on other sites

Du må stå op alt det du vil. Hvad enten du står op eller ej - det arbejde det kræver for at træde pedalen rundt er det samme. Det er din krops evne til at arbejde ved stadig større belastninger der måles. Det er ganske rigtigt at trådet føles lettere når man står op - man "syre ikke så hurtigt til" men det stille til gengæld større krav til krebsløbet - hvorfor jeg vil anbefale dig, at det er noget du først gør til sidst for at komme lige det sidste stykke... I den sidste ende så tilsiger de fysiske love, at man intet for forærende mht. det arbejde der skal præsteres for at træde en given belastning på en cykel.

Link to comment
Share on other sites

Ved måling af kondital har det en del at sige hvordan man gebærder sig på cyklen.. Hvis man f.eks. sidder og spænder om styret, kan man få et lavere tal end ved kun at arbejde med benene.. Om det har noget at sige ved watt max test ved jeg ikke :)

Link to comment
Share on other sites

Det er selvfølgelig ikke ligegyldigt hvordan man gebærder sig. Jo mere ilt manbruger på alt muligt andet end trådet - jo ringere bliver resultatet. ´Jeg tror nu det har noget mindre betydning end det f.eks har, hvor god man er til at æde sig selv de sidste 2- 3 minutter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share