modificeret fullbody-program


Eruption
 Share

Recommended Posts

Tænkte jeg ville ændre lidt i mit fullbody program, nye øvelser osv..

Jeg træner programmet 2-3 eller 4 gange om ugen, afhængigt af tid osv, men prøver at overholde mandag, onsdag og lørdag, som træningsdage..

Det er nu som følger:

Squat 3x8-10

død -||-

BP- 3x8 (tænker snart at lave den om til en 5x5)

Flyes (2 el. 3 sæt?)

Barbell upright curl (2 el. 3 sæt?)

Chinups (m. rygsæk) 3x8

Bent over row (DB) 2-3x8

Dips 3x8 (m. rygsæk m. vægt i)

One armed Triceps extensions 3x8

Siddende bicepscurl og stående bicepscurl begge 3x8-10

Maveøvelser 2-3 x 8-10

har tænkt på at smide military ind også. Men mangler der noget fatalt?

Desuden går jeg ikke så meget op i om jeg tager 7 el. 10 rep, da det afhænger af hvor meget emre jeg har smidt på vægten(progression - en smule freestyle-HST inspireret progression)

Desuden er jeg i tvivl om det er nødvendigt, eller gavnligt at tage 3 sæt i stedet for 2?

hvad mht. rækkefølgen af øvelser, har prøvet at lave en smule fornuftig rækkefølge, men er det helt galt?

tak på forhånd.. :)

Link to comment
Share on other sites

Der mangler helt sikkert nogle skulderøvelser, military er et rigtig godt bud.

Laver du en fast progression eller bare noget med at tage mere vægt når du synes den gamle er for nem?

Hvis du kan klare det, og træningspasset ikke bliver sindsygt langt, så vil 3 sæt være bedre end 2. Præcis hvor meget er ikke til at sige, da det helt vil afhænge af personen, hvor konditioneret man er osv.

Ang. rækkefølgen, så ville jeg splitte squat og dødløft lidt ad og så generelt sørge for at du ikke tager 2 øvelser der træner næsten det samme lige efter hinanden, f.eks. BP og flyes.

Forslag:

Squat

BP

Chinups

død

Military

Flyes

Bent over row (DB)

Dips 3x8

EN curl-øvelse - frit valg

Maveøvelser - 2 stk, find nogle der passer til dit styrkeniveau, så du max kan lave 10-15 reps.

Link to comment
Share on other sites

Har også trænet military hele tiden op til nu :)

Jeg laver en "forholdsvis" fast progression hver uge, til hver anden uge.. efter 3-4 træningspas, hvor jeg smider ca. 2 kg mere på.. (snakker mest om basisøvelser her)

Jeg kan sagtens holde til at lave 3 sæt istedet for kun 2, men også kun nogle af øvelserne jeg laver 2 i.. Det er mere et spørgsmål om tid her...

Elelrs ser det ok ud..

Men hvorfor kun EN curløvelse?

Maveøvelser har jeg allerede 3 øvelser som jeg varierer imellem(2 øvelser pr. pas)

Link to comment
Share on other sites

Men hvorfor kun EN curløvelse?

Fordi biceps er en lille muskel, som i forvejen bliver trænet ved chinups og bent over row.

Der er ingen grund til at lave så mange forskellige øvelser til biceps.

I et fullbody program skal det langt overvejende være store basisøvelser (flereldsøvelser) du laver for at få mest ud af den tid du bruger. Biceps curl er ikke en basisøvelse :)

BTW: med "barbell upright curl" er det barbell upright ROW du mener, altså den øvelse hvor du trækker en vægtstang op med skuldrene?

Hvis det var endnu en øvelse for biceps havde du nemlig 3 af slagsen.

Link to comment
Share on other sites

Men hvorfor kun EN curløvelse?

Fordi biceps er en lille muskel, som i forvejen bliver trænet ved chinups og bent over row.

Der er ingen grund til at lave så mange forskellige øvelser til biceps.

I et fullbody program skal det langt overvejende være store basisøvelser (flereldsøvelser) du laver for at få mest ud af den tid du bruger. Biceps curl er ikke en basisøvelse :)

BTW: med "barbell upright curl" er det barbell upright ROW du mener, altså den øvelse hvor du trækker en vægtstang op med skuldrene?

Hvis det var endnu en øvelse for biceps havde du nemlig 3 af slagsen.

ja mente upright ROW.. :4oops:

men mht. til bicepsøvelser osv.. spørger fordi jeg ikke ved det. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share