Bliver det Armstrong igen?


The Bear
 Share

Recommended Posts

Jeg er blevet lidt inspireret af den underholdende diskussion om Supermario til at starte denne tråd:

Lad mig først understrege at jeg ikke ved ret meget om cykelløb. Jeg syntes dog Tour de France kan være meget spændende, og jeg kom i denne forbindelse til at tænke på om det mon bliver Armstrong der vinder igen igen ?

Hvad tror i - ooh cykelkyndige, er Armstrong sikre penge i banken eller kan der komme en overraskelse ?

Bear :devil:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke han er færdig med at vinde endnu, men det kan man jo aldrig sige før tour'en går i gang. Tourvindere har det jo med at forberede sig på det ene løb, og så er det svært at vurdere hva de kan inden løbet.

Link to comment
Share on other sites

Hader ham os... :rolleyes: , De eneste der er istand til at slå ham, set fra mit synspunkt, er Roberto Heras og Jan Ullrich, Heras kører jo desværre for U.S. Postal, og Jan Ullrich tror jeg først er aktuel til næste år.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at Ulrich kan gøre det, han var væsentlig længere nede i vægt ved de sidste par forberedelses løb end har har været de senere år.

Og jeg håber da at han kan, for hvis der er noget der er pinligt, så er det da at se Beloki side på hjul og aldrig forsøge en skid :puke2: :smashtard: :camper: :bricks: :pissed: :teachingfinger: :finger:

Link to comment
Share on other sites

Som så mange andre, er Armstrong også min klare favorit. Men det bliver alligevel spændende at se, hvordan nogle af de andre store ryttere klarer sig. Her tænker jeg på Beloki (lidt kedelig stil, måske, men kanonstærk rytter - måske mangler han det sidste for at kunne true LA?), Oscar Sevilla (efterhånden blevet lidt ældre - bliver spændende at se, hvordan formen er), Ivan Basso, Botero, Hamilton og selvf. Ullrich (alle cykelinteresserede kender situationen p.t., og alle de uafklarede spørgsmål). De nævnte ryttere må stå forrest i køen af Armstrong-udfordrere (og Simoni, hvis han også kører TdF efter at have brugt så mange kræfter på Giro'en).

Nå, ja: Luttenberger bliver altså spændende at følge, hvis han kommer med i CSC-truppen. Spørgsmålet er, om han kan nå at komme i form til cykelløb - han har vist ikke kørt så meget de senere år (eller...?).

Nå, ja, ja: Tube nævner Heras - havde han dog bare kørt på et andet hold - sikke nogle bjerg-dueller... :bigsmile:

På trods af LA-dominansen, kan det da godt gå hen og blive (endnu) et spændende TdF!

- Claus J.

Link to comment
Share on other sites

Nå, ja: Luttenberger bliver altså spændende at følge, hvis han kommer med i CSC-truppen. Spørgsmålet er, om han kan nå at komme i form til cykelløb - han har vist ikke kørt så meget de senere år (eller...?).

Jeg tvivler på at Riis havde skrevet kontrakt med ham på denne tid af sæsonen, hvis ikke han havde en god grundform. Nu skal han lige have nogle løbskilometre i Luxemborg Rundt og Dauphine Libre og så er han klar til Touren, hvor han kan være en god støtte for Tyler i bjergene.

Luttenberger havde ganske rigtigt nogle skuffende sæsoner efter sit gennembrud i 96, men de sidste par sæsoner har han kørt godt igen. Ved dette års sæsonstart lå han lige uden for top 100 på verdensranglisten, blandt andet foran Carlos Sastre, og dette på trods af at han i sidste sæson havde en meget bundet rolle som hjælper for Frigo på Tacconi Sport. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tvivler på at Riis havde skrevet kontrakt med ham på denne tid af sæsonen, hvis ikke han havde en god grundform. Nu skal han lige have nogle løbskilometre i Luxemborg Rundt og Dauphine Libre og så er han klar til Touren, hvor han kan være en god støtte for Tyler i bjergene.

Luttenberger havde ganske rigtigt nogle skuffende sæsoner efter sit gennembrud i 96, men de sidste par sæsoner har han kørt godt igen. Ved dette års sæsonstart lå han lige uden for top 100 på verdensranglisten, blandt andet foran Carlos Sastre, og dette på trods af at han i sidste sæson havde en meget bundet rolle som hjælper for Frigo på Tacconi Sport. 

Jeg kan kun være enig i din vurdering af Luttenbergers kvaliteter. Min bekymring gik blot på, om han var i form. Men dit ræsonnement lyder fornuftigt - mon ikke vi får Luttenberger at se...? Det håber jeg.

Mvh.

Claus J.

Link to comment
Share on other sites

mon ikke vi får Luttenberger at se...? Det håber jeg.

Jeg tror på Bjarne!

Bjarne Riis har vist et talent, for at give udbrændte ryttere nyt mod på at køre cykelløb. Jeg tror på Bjarnes evner til at få det bedste ud af sine folk.

Han har vist det med Hamilton og Jalabert, og jeg tror Lüttenberger er kommet i gode hænder.

Jeg bliver ikke overrasket, hvis han leverer et godt resultat. :)

Link to comment
Share on other sites

Ifølge fransk TV skulle Riis også have skrevet kontrakt med spanske Felix Garcia Casas som ellers kører for franske BIG-MAT. Casas er en rigtig stærk bjergrytter som sidste år blev nr. 8 i Vueltaen.

Hold da op, som han opgraderer holdet!

Men det er heller ikke så svært, at finde ryttere i denne tid.

Specielt ikke når rytterne finder Bjarnes lidt utraditionelle hold meget attraktivt. :)

Link to comment
Share on other sites

Der bliver vist ikke plads til mange danskere på årets CSC hold i Touren. Nicky, Piil og Blaudzun kunne nemt blive de eneste. Men et hold med dem, Hamilton, Sastre, Peron, Casas, Luttenberger og Van Hyfte eller Jalabert vil være uhyggeligt stærkt i alle slags terræn og TTT. :)

Edited by Squatfather
Link to comment
Share on other sites

Jeg er sikker på at Ulric sagtens kan vinde, han skal bare tage lidt mere speed og så skal han nok få fart i lårbasserne!!! :lol: :tongue:

Nu er Ulrich jo ingen fattigrøv, så han behøverikke nøjes med speed, han har sikkert sagtens råd til kokain...

Link to comment
Share on other sites

Der bliver vist ikke plads til mange danskere på årets CSC hold i Touren. Nicky, Piil og Blaudzun kunne nemt blive de eneste. Men et hold med dem, Hamilton, Sastre, Peron, Casas, Luttenberger og Van Hyfte eller Jalabert vil være uhyggeligt stærkt i alle slags terræn og TTT.
Jeg håber virkelig, at Michael Sandstød bliver klar også. Med ham på holdet er der en klar chance, for at vinde TTT'en. Han kæmper hårdt for at blive klar, og her er hans seneste kommentar om sagen:
Jeg håber selvfølgelig at blive klar til DM, hvis jeg skal være klar til Touren , skal jeg også være klar til DM.

Med venlig hilsen

Michael

Hvis Sandstød kommer med, så bliver det med stor sandsynlighed på bekostning af Blaudzun, så jeg har et lidt ambivalent forhold til situationen, da jeg kender Blaudzun fra mine mange år i HCK.

Link to comment
Share on other sites

Det eneste, der kan forhindre Lance i at vinde er uheld!

Hovmod står for fald sagde en eller anden engang. Jeg mindes at vi sagde det samme om om en stor Basker engang. Så vidt jeg husker var det en lang halvskaldet mand fra Herning der standsede den legendariske Miguel Indurain.

Og måske er netop ting som den ovenstående medvirkende til at Lance Armstrong er 200% fokuseret, han vil ikke ha det uheld at der kommer en lang halvskaldet ørn og stopper ham ;)

Jeg tror han vinder igen, men jeg så nu gerne - bare for spændinegs skyld at det blev gået mere til ham. Jeg tror nemlig rent faktisk godt at han kan knækkes. Split hans hold ad, ikke bare en dag, men dag efter dag, så kører han træt i at lave det hele selv. Men lad hans hold fungere - så kan du glemme det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror han vinder igen, men jeg så nu gerne - bare for spændinegs skyld at det blev gået mere til ham. Jeg tror nemlig rent faktisk godt at han kan knækkes. Split hans hold ad, ikke bare en dag, men dag efter dag, så kører han træt i at lave det hele selv. Men lad hans hold fungere - så kan du glemme det.

Jegg tror faktisk, han til tider har spillet skuespil!

Jeg tror han har faket svaghed, for ikke at virke alt for mistænkeligt overdreven stærk.

Men som D&D skriver, så er man nødt til at presse hans hold, hvis man vil ha en chance. Jeg tror dog langt fra, det er nok, men hvis man så lige kan fange ham på en off-day, som ALLE engang imellem har, så har man lige pludselig krammet på ham.

Lance har dog kun haft én off-day, så længe jeg kan huske tilbage, men stadig, det er ikke umuligt.

Han kunne jo også blive syg.

Eller der kunne være nogen, der stak en bogstavelig kæp i hjulet på ham! :devil:

Eller han kunne, som Ullrich, køre ud over bjergsiden. :sneaky:

Link to comment
Share on other sites

Eller der kunne være nogen, der stak en bogstavelig kæp i hjulet på ham! :devil:

Måske man skulle alliere sig med ham djævlen der altid står i vejsiden med sin meterhøje cykel... Han må da kunne stikke sin tre-fork i forhjulet på manden :devil::devil::devil:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke se, hvem der skulle kunne true Lance Armstron i dette års Tour. Der er ingen andre end ham der har den stabilitet der skal til, for at vinde et Tour de France. Armstrongs stærke sider er at han kan køre enkelstart, han sidder altid med fremme, han er uovertruffen i bjergene, han har erfaringen, og så har han det bedste hold der er bygget op omkring ham.

Den eneste der kan true ham er Heras, som køre på hans eget hold, ellers skulle det være Botero, men han mangler den stabiltet der skal til for at vinde Touren.

Ullrich tror jeg ikke er kommet i form grundet al den ballade der har været mht. dopingdom, og holdskifte fra Team Coast. Desuden er han ikke stærk nok til at kunne slå Armstrong.

Hamilton kan være et godt bud, men jeg tror ikke at CSC holdet er stærkt nok, til at kunne hjælpe ham til sejer. Sastre er stadig for ung til at kunne vinde.

Garzelli, Simioni, Pantani, Frigo er alle med i Giroen, så dem tror jeg heller ikke på.

Jeg saster på Armstrong

Bare mine 10 cents ;)

Link to comment
Share on other sites

Det er trist at Armstrong har virket så uovervindelig de sidste fire år, for det fjerner stort set al spændingen, som jeg tidligere nød ved cykelløbene. Når man næsten med sikkerhed kender udfaldet, er det langt fra lige så sjovt at følge med :( Så jeg håber da ligesom jeg håbede de sidste tre år, at nogen vil være i stand til at udfordre ham for alvor, i stedet for at den næstbedste rytter bliver distanceret med mere end 5 min. i klassementet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share