Pull down


sas
 Share

Recommended Posts

Når man laver pull-down rammer man vingen bedst med bred fatning . Når man f.eks laver siddende roning/bent over roning rammer man vingen bedst ved at holde albuerne tæt ind til siden.

Spørgsmålet melder sig så, da jeg fornyligt prøvede spadegrebet for første gang i en pull-down maskine (med bagoverbøjet overkrop): hvad er jeres fornemmelse man rammer bedst....midten af ryggen eller vingen(latisimus)?. Jeg føler selv det sidstnævnte...

Link to comment
Share on other sites

Kan du ikke definere hvad midten af ryggen er ?? Midten af ryggen er jo lige netop lattissimus dorsi, da den svinger ind og hæfter sig på processus spin. af T7-L5. Hvis du snakker om rhomboideus og trapezius, så gør grebet ikke den store forskel der. Det gør det derimod om du trækker foran eller bagved.

Iøvrigt er det en skrøne at man rammer vingen bedst med bredt greb. Så vidt jeg husker, så viser EMG undersøgelser at aktiveringen er marginalt bedre med smalt greb.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Iøvrigt er det en skrøne at man rammer vingen bedst med bredt greb. Så vidt jeg husker, så viser EMG undersøgelser at aktiveringen er marginalt bedre med smalt greb.

Ifølge denne Undersøgelse af pull-downs med forskellige greb (postet af Cillius for noget tid siden), skulle bredt greb give større aktivering af vingerne. Hvor meget større aktiveringen er ved jeg ikke, har kun læst abstractet.

Men den større ROM som smalt greb giver, må vel også gøre tiden under spænding længere, og også give en større udstrækning af musklen?

Hvad er "spade-grebet"?

Edited by plexus
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share