Sheiko


Rommel
 Share

Recommended Posts

Nu er jeg færdig med det sidste pas i Beginners 2 programmet og skal til at deloade. Problemet er bare, at jeg ikke rigtig kan finde et decideret deload program og jeg har ingen erfaringer med noget sådan :confused2: .

Så derfor: Er her nogen der har erfaring med deload netop efter en Sheiko eller nogen der kan linke til en god cyklus?

Hvis jeg selv skal brygge noget sammen ville det være interessant at vide hvilken intensitet og vollumen der er at fortrække i et sådan program.

Rommel :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv følgende gode erfaringer i forbindelse med Sheiko deloads:

2 træningsdage på en uge fordelt på 3-5 sæt squat, bænkpres og dødløft af 1-3 reps på 60-75% og dertil lidt rows/pulldows.

Jeg plejer at bruge nogle retningslinier som hedder sig god fart, færre antal træningsdage samt moderat antal sæt og intensitet i forhold til det program man lige har hørt. Hvis jeg f.eks. har kørt 5x5x80% i længere tid på et 4 dages program, ville jeg typiske stille imod at deloade med 4x3x60-75%.

Hovedsagen er at man laver en del mindre end man har gjort før, men dog ikke for lidt. :4whip::rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Min deload periode efter en Sheiko plejer at have følgende form:

Dag 1:

Squat 4*3 med 75 % af max

Bænkpress 4*3 med 75 % af max

Dag 3:

Dødløft 3*2 med 70 % af max

Bænkpress 3*3 med 70 % af max

Dag 5:

Squat 3*3 med 65 % af max

Bænkpress 3*3 med 65 % af max

Dag 8:

Test af nye max.

Det har virket rigtigt godt for mig.

Link to comment
Share on other sites

Jo, den oprindelige deload periode hører til competition perioden. De Sheiko programmer folk normalt har kørt her på MOL, er preparation perioder. Du kan lade dig inspirere af Sergey Mor´s competition periode her:

http://www.zyworld.com/powerlifting/mor_cp_rus97.htm

Du kan bare chekke de sidste par uger ud, og se hvordan han skærer ned.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share