Mave- og balleøvelser til kvinder?


Insaniac
 Share

Recommended Posts

Hej :)

Ja, nu synes kæresten hun har fået en anelse for meget på maven, trods hun kun vejer ~46kg og er 164cm høj, så derfor har hun sendt mig på den opgave at spørge efter nogle gode mave og balleøvelser som hun kan udføre derhjemme og hvor ofte skal hun ca. udføre dem?

Altså når jeg skriver at hun har fået en anelse på maven, så mener jeg ikke at hun har taget på, for hun vejer det samme som hun plejer, men hun vil bare gerne stramme lidt op. Før i tiden lavede hun bare mavebøjninger.

Jeg er da selv delvis interesseret i at hun træner lidt. Hun skulle jo gerne beholde den fantastiske røv hun har :bigsmile:

På forhånd tak.

Edited by Insaniac
Link to comment
Share on other sites

Hvis hun vil "stramme op" er hun nødt til først at smide noget muskelmasse på skelettet (og desværre fedt som uundgåeligt følger med) og derefter smide fedtet via diæt/cardio.

Jeg ser ofte tynde piger som på trods af deres vægt alligevel har en lille mave (en slags "strutmave"). Derfor ville det sikkert være en god ide for hende, at træne "transversus" som er en indre mavemuskel som giver den flade mave!

Hvad angår balle/ben øvelser kan jeg anbefale squat/dødløft. Det er jo heller ikke noget bedre end når en chick squatter :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hvis hun vil "stramme op" er hun nødt til først at smide noget muskelmasse på skelettet (og desværre fedt som uundgåeligt følger med) og derefter smide fedtet via diæt/cardio.

Jeg ser ofte tynde piger som på trods af deres vægt alligevel har en lille mave (en slags "strutmave"). Derfor ville det sikkert være en god ide for hende, at træne "transversus" som er en indre mavemuskel som giver den flade mave!

Hvad angår balle/ben øvelser kan jeg anbefale squat/dødløft. Det er jo heller ikke noget bedre end når en chick squatter :w00t:

Du stiller det lidt sort / hvidt op, som om hun er n'dt til at bulke, for at få en fast krop?? det giver så absolut ingen mening..

Link to comment
Share on other sites

Okay, jeg skrev måske lidt forvirrende :)

Jeg tror ikke at hun behøver at bulke for at få en fast krop, for hun havde en fast mave m.m. her for 1 måneds tid siden og det passer med at siden hun er stoppet med at lave crunches, så er det ligesom gået "ned ad bakke", hvis man kan sige det sådan.

Hendes vægt er jo uforandret, så jeg tror at hvis hun kommer igang med at træne mave m.m. igen, så kommer det automatisk på plads igen.

Har sagt til hende at vi kan køre god kost sammen nu når jeg også selv skal rigtig igang igen med træningen.

Det jeg egentlig bare efterspørger, er nogle gode balle og maveøvelser, for hun træner vist ikke andet end bare crunches, når hun nu tager sig sammen :lol:

Link to comment
Share on other sites

Du stiller det lidt sort / hvidt op, som om hun er n'dt til at bulke, for at få en fast krop?? det giver så absolut ingen mening..

Det kommer an på hvad du mener med at "stramme op"

Jeg mener bare at en pige er "fastere" hvis der gemmer sig nogle muskler under huden!

Link to comment
Share on other sites

Du stiller det lidt sort / hvidt op, som om hun er n'dt til at bulke, for at få en fast krop?? det giver så absolut ingen mening..

Det kommer an på hvad du mener med at "stramme op"

Jeg mener bare at en pige er "fastere" hvis der gemmer sig nogle muskler under huden!

Ja, men midlet helliger ikke altid målet, og da slet ikke i dette tilfælde...

..........

Hun vil altså IKKE i et center, eller noget? Ellers har der været en side oppe et par gange, med øvelser udelukkende med kropsvægt..

Kan ikke huske linket, men der lavet de dybe benbøjninger på et ben -op af en mur osv...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøvet det der bold-træning, det er vild god "core" træning. Og som typen skriver, så er det jo de indre mavemuskler man skal træne hvis man søger en fladere mave. Det er bolden kanon til!

De koster 2-300 kr.

Er der andre der har prøvet det??

- Tolle

Link to comment
Share on other sites

Lunges og 1bens squats er "gude agtige" :worship: når man taler om balletræning. Husk Gluteus arbejder hårdest i bunden af bevægelsen, ved retningsændringer/acceleration af vægten. Dvs.

1. Helt i bund.

2. Pause i bunden af din squat/lunge etc..

3. Accellerer i hele løftet.

Mave: Crunches på bold er et hit hvis man husker

1. Kom helt tilbage i bevægelsen så maven bliver strukket maksimalt ud

2. Pres lænden ned mod underlaget (bolden i dette tilfælde)

3. Start din crunch ved at kigge ned på maven (hagen ned mod brystet).

Dette sikrer at du bøjer mest i rygsøjlen og mindst muligt i hoften.

Maksimalt bevægeudslag, maksimal belastning i hele bevægelsen giver optimale resultater. Ren fysik Arbejde=kraft*vej :4whip:

Held og lykke med stramme baller projektet :boobs:

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig i at 1 bens squats er en fantastisk øvelse, specielt for ballerne, men det er næppe en begynderøvelse. Den kræver ret meget styrke for at lave ordentligt. Man kunne jo arbejde sig op ved at lave progressivt højere/dybere step-ups, som også er en fuldgod balleøvelse!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share