Smerte i underarmen


Eruption
 Share

Recommended Posts

Jeg har i et stykke tid, dvs. en måned eller mere haft en smerte i min underarm, som vist på billedet. Smerten markeret med rød. Det er som om smerten er "under" musklen, dvs. følse som om den er mellem musklen og knoglen...

Smerten er især efter jeg har trænet (især efter øvelser som bicepscurl), men også hvis jeg tager ved tunge ting, med bøjet arm (ligesom bicepscurl osv.. )

Når jeg trykker og masserer lidt på stedet, kommer der også en lille smerte

Seneskedehindebetændelse sidder vel længere oppe? kan det være det, eller hvad er det for noget? :(

håber ikke at det kræver nedtrapning af træning eller pause :4whip:

post-5-1054323719.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nej.. overhovedet ikke(altså det med lillefingeren.. )

Den bevæger sig kun på de små 10 cm , som på tegningen..

Det gør herreondt her til aften.. har aldrig været så slemt før.. :(

Det er svært at beskrive smerten. Men den føles absolut ikke sund

Link to comment
Share on other sites

Lyder som tennisalbue.. Skånsom udspænding, is efter træning, varme en dag efter træning, massage, og kig på denne side :http://www.tennislovers.com/index.html

Ude til venstre kan du klikke på teenis elbow. (Der er også nogle gode billeder af Kournikova :w00t: )

Link to comment
Share on other sites

Kører du ofte forced?

Køre du ofte til failure?

Nej. Kører aldrig forced reps.. Kører en sjælden gang til failure, men IKKE med vilje.. nogle gange er vægten i bænkpres bare lidt tungere end man regner med.. :lol:

Sidder smerten ved en tennisalbue virkelig så langt oppe? Smerten sidder jo ca. midt på underarmen

Men en tennisalbue lyder alvorlig :(

Kan det bunde i at jeg laver curls forkert? (hvilket jeg jo åbenbart ikke ved om jeg gør)..

VIlle "varmecreme" virke osv.?

Link to comment
Share on other sites

Zoa fra dette forum render også rundt med noget lignende, jeg prøver at spørge ham næste gang til træning, hvis ikke han viser sig i denne tråd.

Takker..

men behandlingen bestod af kuldeomslag, efter træning, varmeomslag dagen efter træning, massage og let udstrækning? hvis jeg hår forstået rigtigt.. dvs. ingen pause eller andet?

Prøver at ændre udførelsen af mine bicepscurls (kører concentrationcurls også)...

takker for alle råd, indtil videre.. :)

Link to comment
Share on other sites

1) dvs. ingen pause eller andet?

2) Prøver at ændre udførelsen af mine bicepscurls (kører concentrationcurls også)...

1) Heh, det afhænger af skadens omfang.. Hvis du ikke kan være symptomfri efter 48 timer fra din seneste træning, så vil jeg sige jo..

2) God ide!

Link to comment
Share on other sites

Det ser ud til det er samme problem jeg har... Smerten føles som om den mellem knoglen og musklen og kommer i biceps curl mest, især når jeg giver slip på stangen igen. Nu er jeg i dekonditioneringsugen i mit HST program, men hvis det ikke er gået væk når jeg starter igen, må jeg prøve nogle af de gode råd her.

Link to comment
Share on other sites

Det ser ud til det er samme problem jeg har... Smerten føles som om den mellem knoglen og musklen og kommer i biceps curl mest, især når jeg giver slip på stangen igen. Nu er jeg i dekonditioneringsugen i mit HST program, men hvis det ikke er gået væk når jeg starter igen, må jeg prøve nogle af de gode råd her.

jep.. akkurat det..

tror jeg har fundet synderen.. jeg har måske ikke udført bicepscurl HELT korrekt (snakker om concentrationcurl her)...

desuden har jeg kørt triceps extensions - måske også en smule ukorrekt.. ændrede udførslen for sidste træningspas, og har ikke haft ondt..

:)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har haft præcis den samme lidelse og gik til fysioterapeut igennem et par måneder, hvor jeg fik massage og ultralyd på stedet, og det har hjulpet. Min smerte kom også af bicepscurls. Smerten kan skyldes to ting:

1. Overanstrengelse

2. Forkert udførelse af øvelsen (eller en blanding af begge)

Det eneste at gøre er at holde en pause fra de øvelser, der fremkalder smerten. Jeg ved, at dette er svært, hvis man er forholdsvis ihærdig med sin træning, men jeg gjorde den fejl, at jeg stoppede for sent, og det blev en dyr fornøjelse(både rent økonomisk og fysisk).

En blanding af fysioterapien og pause fra bicepsøvelser har gjort mig fit for fight igen, og jeg mærker kun lidt til smerten nu, hvis jeg træner tung biceps. Derfor skal du holde en pause fra din bicepstræning og starte igen med lavere vægt end før. Du kan så arbejde dig stille og roligt op igen, men lyt til din krop og hold de fornødne pauser, så din skade ikke bliver kronisk.

Håber dette råd hjælper dig.

Link to comment
Share on other sites

Eruption, hvad har du gjort galt? Måske har jeg lavet samme fejl.

det jeg tror det skyldes er udførelsen af "concentration curls" jeg har siddet med albuen oppe på lårerne lidt skævt.. Har droppet den øvelse tl fordel for alm standing bicepscurls... (sådan set det eneste) plus jeg koncentrer mig om at øvelsen går i biceps når jeg står op, og ikke bare halvt opsving - halvt grebsstyrke osv..

ved dog ikke om det er korrekt.. men gør ligesom vist på exrx.net

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share