Styrketræning to gange om dagen


Watts
 Share

Recommended Posts

Nu hvor jeg har fået næsten sommerferie har jeg mulighed for at træne 2 gange om dagen, da der under kollegiet er en træningskælder. Det er ikke meningen at der skal trænes tungt, og jeg har tænkt mig at køre 6 sæt med 2 gentagelser eksplosivt. Spørgsmålet er om jeg skal køre lige let begge gange eller om der er en fidus i at træne tungere den ene af gangene. Formålet er ikke hypertrofi, men styrke ('neural tilpasning').

Edited by Watts
Link to comment
Share on other sites

I følge Charles Poliquin, er der meget at hente i at lade et lettere træningspas følge 4-6 timer efter et tungere. Øget neural aktivering, som ikke er overskygget af træthed. Går der kortere er man for træt, længere er den øgede neurale stimulering væk.

Hvis du primært ønsker styrke, anbefaler han at holde dig til den samme øvelse begge gange.

Du skal så køre tungt om morgenen, dvs 1-5 reps, og senere kan du så fx køre sæt à 12-15 reps, eksplosive sæt, tunge negative og andet godt.

Skulle man ønske at addere masse skulle denne træning også være suveren, men da skal man køre forskellige øvelser om morgenen og aftenen henholdsvist. Her kan man også lave slow-mo sæt, fx 5-0-5 etc.

Sørg under alle omstændigheder for at æde masser af antioxidanter som c-vit, og Få for Guds skyld en ordentlig efter trænings shake efter HVERT træningspas. Du må kun træne sådan i to uger i rap, derefter skal du køre en uge med et pas per dag. Måske skal du køre det én til en. Det må du jo selv se.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share