Omega 3 fedtsyrer


DaDane
 Share

Hvordan får du dækket dit behov for Omega 3 fedtsyrer?  

49 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg har selv stemt "Jeg veksler lidt mellem hørfrø og fiskeolie - får olien dagligt" - og det er faktisk ikke engang helt rigtigt.

Jeg spiser ofte fisk - og når jeg gør tager jeg ingen olie. Men derudover spiser jeg enten knust hørfrø eller noget fiskeolie. Fiskeolien er det dog ikke stykke tid siden jeg har fået - men det er mest fordi det er lykkedes mig at få en del fisk.

Jeg forsøger på ikke at få dækket hele behovet fra hørfrø.

Link to comment
Share on other sites

Jeg spiser 2 spiseskefulde fiskeolie om morgenen og en dåse makrel til middagsmad. Derudover har jeg en hang til snack med salat, soltørrede tomater, tomater, linser og ristet torskerogn. Faktisk har jeg efterhånden fået skiftet det meste af mit almindelige kedelige pålæg ud med fiskealternativer (ganske smart og økonomisk måde at få n-3 fedtsyrer på).

PS. Den med torskerognen kan VARMT anbefales.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har forresten gået og tænkt over, om Udo's virkelig er så fandens et godt produkt sammenlignet med en kombination af fiskeolie og almindelig planteolie. Så vidt jeg kan se, så stammer omega 3 fedtsyrerne i Udo's fra hørfrø, hvilket har en ufattelig lav konvertering til DHA (11:1 cirka)... fiskeolie indeholder slutproduktet DHA og EPA - dvs. uden kroppen skal til at bruge ressourser på at konvertere olien om.

håber der er nogen med en god mening omkring det derude :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share