Politi


Trolle
 Share

Recommended Posts

Jeg har igennem længere tid trænet hen imod, at kunne tage(og bestå) Politi'ets optagelsesprøve.

Det var menningen jeg jeg ville have søgt ind i marts mdr. men følte jeg fysisk manglede lidt.

Nu er vi så nået til Juni og jeg føler stadig jeg mangler lidt, hvilket er meget frusterende :o

Det er dog ikke fordi jeg har sløset med træningen. Jeg træner 3 gang om uge med et split program.

jeg mangler lidt ved Chin-up også lidt hurtighed ved løbetesten samt lidt styrke ved bænkpres

Er der nogen der har erfaring med optagelsesprøven eller et forslag til et træningsprogram der forbereder en til prøven?

Håber nogen kan komme med et godt råd :)

På forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

Løb for helvede... Løb! Politiet elsker kondition ;) Især den man får af intervalløb :dead:

Vedr. chinups, så prøv en Pavel's ladder. Den er tidligere diskuteret flere gange, princippet i den er at køre mange reps uden at nå failure.

Er du gået i stå i bænkpres? Kravet er 10 reps med 50 kg - du kan evt prøve med et progressivt program som HST. Mange har oplevet gode styrkeforbedringer ved dette, selvom det er hypertrofispecifikt.

Splitprogrammer går for langsomt, hvis du træner et tredelt split 3 gange ugentligt. Det er kun nødvendigt med en uges restitution, hvis du træner tungt til failure hver gang, og det kan ikke betale sig i denne sammenhæng.

Såvidt jeg ved, har Lund startet en tråd om hvordan man klipper 1 minut af sin 2400 m tid på 14 dage - jeg kan dog ikke huske hvilket forum eller hvor længe siden det er (søgefunktionen virker ikke).

Held og lykke!

...

Glemte lige: Opvarmningen til prøven er hård, så løbetræn endelig lidt mere :4whip:

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

Hej Armoured female

Tak for dine råd!

Der er ikke andet for end, at jeg må ud og løbe nogle kilometer.

Tror jeg vil skifte over til, at kører efter et HST program for, at opnå den manglende styrke.

Problemet er nok også, at jeg stiller store krav til mig selv. Jeg vil være 100% sikker på, at jeg kan bestå de fysiske prøver.

Hvad er dine oplevelser med optagelsesprøven? Var det meget hårdt eller klaret du den i fin stil?

Link to comment
Share on other sites

Opvarmningen var hård, men ellers gik det fint :) Man giver sig altid lige det ekstra, når det gælder - hvis du allerede på nuværende kan klare kravene knebent, så skal du nok nå vel på den gode side, hvis ellers opvarmningen ikke slår dig ud. Det skulle den dog nødigt, hvis din løbeform er OK.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Hej alle!

Har postet den her et par andre steder på sitet, men vil gerne nå ud til så mange som muligt med følgende tilbud, hvor det måtte være relevant:

Jeg er pt. igang med at tage Diplomtræneruddannelsen i styrketræning på Aalborg Sportshøjskole, hvor jeg også er ansvarlig for Politilinien. I den forbindelse søger jeg folk, der kunne tænke sig at modtage instruktion i styrketræning én gang om ugen (i Aalborg). Der vil blive lagt træningsprogrammer til alle deltagere.

Læs mere her, hvis du er interesseret: politiskolen.com (klik på nyheden på forsiden)

Mvh

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share