FEDE SOLDATER...


Hippo
 Share

Recommended Posts

--->Tolle

Kan du ikke lave en "rekrut-log" på dem.  :)  Det kunne være skægt at følge med i.

God idé! Det vil jeg gøre.

Men hvad skal vi have med i "undersøgelsen"??

Coopertest?

Vægt?

Alder?

Livvidde?

Andet?

- Tolle

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Jeg synes det er helt urimeligt at fx gymnasieelever ved mere om gammel græsk pottekunst end de ved om deres eget legeme.

Du-jeg og mange andre herinde har også andre prioriteter end som så... Vi går meget op i vores krop og velvære - utroligt meget emre end gennemsnittet..

Argumentationen or hvorfor man skal have oldtidskundskab.. (hvor at kigge på vaser kun er en brøkdel) er faktisk ganske fornuftig.. (noget med at forstå vores kultur/samfund etc..) men ikke mange får en dyb indsigt i faget oldtidskundskab og ser det ikke som andet end "vase-kigning" hvilket det er..

Desuden bliver der også undervist i kroppen i gymnasiets idrætstimer - dog på et lavt C niveau - men hver har deres prioriteter...

Bare lige et sidespring..

Link to comment
Share on other sites

>Eruption. Jeg mente ikke at oldtidskunskab er ligegyldigt, men man må altid prioritere, og jeg synes så at viden om kroppens fysiologi burde prioriteres højt, og meget højere end den gør i dag. Det er immervæk også kun en lille procentdel af befolkningen som har idræt i gymnasiet (og selvom man har haft idræt i gymnasiet, så er ens viden trods alt stadig meget begrænset).

Link to comment
Share on other sites

>Eruption. Jeg mente ikke at oldtidskunskab er ligegyldigt, men man må altid prioritere, og jeg synes så at viden om kroppens fysiologi burde prioriteres højt, og meget højere end den gør i dag. Det er immervæk også kun en lille procentdel af befolkningen som har idræt i gymnasiet (og selvom man har haft idræt i gymnasiet, så er ens viden trods alt stadig meget begrænset).

enig :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share