Et meget, meget effektivt styrketræningsprogram


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Hej alle.

Hvad siger i til MO`s nye trænings program.

Det hævdes i artiklen at programmet skulle være MEGET effektivt.

Det er uden tvivl nogle gode øvelser, så der er ik noget at sige der.

Men de ting jeg ville sætte spørgsmåls tegn ved, ville være de Fakta, at man "kun" kører med tre øvelser, som skal dække hele kroppen, og at man "kun" gør det hver tredje dag.

Der står desværre ikke hvem som har skrevet artiklen, men det må vel være Morten så. Eller?

Hvad siger i, er dette virkelig, er MEGET MEGET effektivt styrketrænings program?

Når jeg ser det, tænker jeg automatisk lidt på det Program har lavet til mig, i tråden HIT og NOT, hvor der er mange som har tilskrevet sig at dette skulle være et godt program.

Hvad siger i?

Link to comment
Share on other sites

Det ser da interessant ud.

Jeg er lidt i tvivl om en person med "noget erfaring" kan få tilstrækkelig neural respons med ét tungt sæt. Jeg tror at 2 sæt er nødvendigt.

Hvis øvelserne veksles mener jeg faktisk at de fleste kan køre progarmmet hver tredje dag, og mange også hver anden.

Med 3 træningspas pr. uge ville man nå alle øvelserne igennem, og samtidigt have 3 faste dage at træning på.

/Niels

Link to comment
Share on other sites

en trækøvelse - en presseøvelse og en squatøvelse... det er IMO essensen af styrketræning - alt det andet er "pynt"....  

Der er INGEN tvivl om, at ALLE kan blive utroligt stærke ved at køre det omtalte program - mange vil sikkert overgå alle deres hidtidige forventninger til hvad de kan opnå med vægttræning.

Er man bodybuilder bør man nok inkludere lidt ekstra "pynt" for at få en balanceret og harmonisk krop.

Men for ren styrke - er det et fint (omend NOGET kedeligt ) program.

Mht. sets/reps og træningsfrekvens.... jeg står altid lidt af når jeg ser artikler med grafer og procentanvisninger... efter min mening bør man bruge sin tid i træningsrummet og ikke med næsen begravet i bøger og artikler.

Hvis man har lidt træningserfaring ved man hvad der virker for een selv - er man nybegynder prøver man sig frem.

om man skal køre eet sæt eller 3 er i grunden ikke så vigtigt - det vigtige er man øger vægten på stangen når det er muligt i god form.

Konklusion: JA programmet virker hvis man vil forøge sin styrke!

Link to comment
Share on other sites

Her giver jeg Milo ret.

Programmet ser lidt trist ud. Men uden at have den store baggrund for at sige det, så er et sikkert er helt fint STYRKETRÆNINGS PROGRAM. Men som milo siger hvis man skal have en fysisk, "flot" krop , så skal man nok have lidt af det som du kalder PYNT med.

Jeg synes det ville være lidt sjovere at køre programmet to gange om ugen, tilsat lidt ekstra øvelser, så man kan dele det ud på to dage.

og jeg har det på samm måde som dig, mht grafer. De har nu heller aldrig sagt mig det store.

Erfaring er det nu engang det som virker bedst, og mest troværdigt.

Jeg synes der skulle være en artikkel om det 5x program som du har beskrevet for mig, og for nogle andre. Det skulle være et ret benyttet program , af hvad jeg har kunne læse mig til.

Link to comment
Share on other sites

Respekt til programmet. Det er faktisk hvad jeg har bygget mit program op om...

De lækre 3 klassikere.

Så går man aldrig helt forkert i byen. De små lalle øvelser har jeg fjernet, og er ikke blevet mindre defineret af den grund. En lille indskydelse kunne være, at man skal lære at kravle før man kan gå...

Det samme gør sig vist gældende med muskelvækst og definering af den.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share