Et Tour de France forum


Morten Z
 Share

Recommended Posts

Fordi jeg selv og de fleste jeg kender elsker Touren uanset menneskelige eller biokemiske skandaler, så er der bare noget knaldhamrende fascinerende ved den cykeltur.

Brug dette forum til dine egne lommeanalyser og profetier, links, polls eller hvad der ellers må komme af begejstring eller skuffelse.

Prologen starter på lørdag.

Link to comment
Share on other sites

Glæder mig som et barn, har lige hentet det gamle støvet 21 tommer fjernesyn frem fra kælderen så jeg i år ikke skal høre på jeg optager tv'et hele dagen fra konen af. :lol:

Nogen glæder sig til jul som et barn, vi andre leger bare det er jul når det er tour tid:)

Nuller

Link to comment
Share on other sites

Kanon MZ! :4thumbup:

Jeg var så vild med Le Tour da jeg var mindre, at det nærmede sig det syglige. Når det blev rigtig spændende, sad jeg og hoppede op og ned, og rev mig selv i håret! Jeg blev endda nødt til at skifte kanal, som når man ser en gyser, når det blev for intenssivt! :lol:

Når Touren så sluttede, var jeg nærmest helt depri i en uge efter, da der jo så var et helt år til igen. Jeg kan huske tanken var ulidelig. :rolleyes::bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Lækkert! :bigsmile:

Le tour er bare fascinerende.

Vi må huske nogen af de lækre Jørn&Jørgen citater. Ærgerligt at Jørn er blevet tørlagt. :4whip: Når han begyndte at tale sort men med begjestringen som en 10 årig dreng der lige har fået X-box i fødselsdagsgave. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også relativt trofast sofa-rytter, når TdF ruller over skærmen, og indtil sidste år mente jeg, at Jørn & Jørgen var med til at gøre touren bedre.

...men for *****. Der er efterhånden mindre sludder i TvDanmarks undertekster for en hel aften, end der er i 1 times kommentarer fra Træt og Håndmadder. Tid til nye kommentatorer, imho.

Morten

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også relativt trofast sofa-rytter, når TdF ruller over skærmen, og indtil sidste år mente jeg, at Jørn & Jørgen var med til at gøre touren bedre.

...men for *****. Der er efterhånden mindre sludder i TvDanmarks undertekster for en hel aften, end der er i 1 times kommentarer fra Træt og Håndmadder. Tid til nye kommentatorer, imho.

Morten

Det har du ret, hvert år brokker undertegnede sig over dem....og alligevel...de er sgu hyggelige nok, og ret undeholdene når de ikke kan følge med :lol: "Riis er sat !! Riis er sat!!.......nej....RIss er KØRT Riis er KØRT!!!! " det var sgu griner

Link to comment
Share on other sites

jeg så også en gang en helt vildt god side hvor de kommentatorer kvajede sig eller kom med "sprogblomster"

Deusden så er der næsten hvert år lagt op til nedslagtning af de stakkels kommentatorer. Specielt på tour.tv2.dk men også på min hjemmesides forum(hvor MySQL er gået ned så det ikke virker lige her op til touren ) :cries:

Link to comment
Share on other sites

Han skar mere end 2 kilometer af Indurains tid

En ualmindelig indviklet rundkørsel

De er som asfaltcowboys - kørende rundt om hinanden - kontrollerende

Rominger ude til venstre.... pakket ind, som var han med i Silent Movie

Som man kan se, svinger vejen den forkerte vej!

Brochard stikker, nej, det er Moreau.. Dufeaux - DUFEAUX er gået!

Mader : Bo angriber, angreb fra TWM

Leth: Han er blevet voksen, før stak han for tidlig, nu venter han

Leth: Nå, det var en test, han er blevet mere moden (Bo hentet kort tid efter)

Han er plantet.....det er en planteskole, vi kigger ind i her

”Ja den top-10 holder ikke i byretten…………jo den ser nogenlunde ud men Jan Kirsipuu blev i hvert fald ikke nr. 2………og der ser vi hvordan Kirsipuu får mast sig ind på 2. pladsen”.

Og der ser vi nogle af de ryttere, der er blevet sat af feltet, komme i mål……næ det er gentagelsen af frontgruppens spurt

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Hvor for de dog fra??? :retard: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Leth kongen - Mader næsten ligeså god.

Eneste problem er at Mader var på Minesota-kur sidste år. Så nu drikker han slet ikke under touren. hvilken skam. B) En total spritstiv Mader og en lettere snalret Leth - så er man på hjmmebane. :rolleyes: :D

Link to comment
Share on other sites

Total grineren citater Jarvig! :lol: :lol: :lol:

Men jeg kunne ikke forstille mig en tour uden de to. Det ville simpelthen ikke være det samme.

Specielt når der virkelig sker noget, og Mader råber og skriger og nævner flere navne på 5 sekunder, end der egentlig er fysisk muligt, så er det Fandeme noget ved! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 years later...

Ja, Mader og Leth har bidraget med meget. Personlig husker jeg det år, hvor vejen var overtegnet med "Riis", "Hamburger", "Sørensen" osv. Mader nåede lige akkurat at sige "Det er ikke opmuntring, der mangler på vejen" ... før der stod "Mader og Leth" med store bogstaver (det er efterhånden sket flere gange, men denneher var den første). Herefter var der tavshed i 5 minutter.

Jeg ved ikke om det var mangel på humor/selvironi el. om d'herrer simpelthen slukkede mikrofonerne og grinede i nævnte tidsrum.

Og så en anden kommentar, citeret i "Lokumsbogen 2007":

Mader: "Han rejser sig op ... ser sig tilbage ... hvor stort er mit hul?".

Direkte TV er nu godt, ikk?

mvh

Søren

Link to comment
Share on other sites

hej......

Jeg ville høre om der er nogle der har den melodi hvor der er en der spiller på harmonika som tv2 spiller i deres reklame for tour de france eller et link til hvor man kan downloade den?

Rasmus

tillykke, du har lige trukket en fire år gammel tråd frem i rampelyset. :clap:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hvad blev der egentlig af det Tour de France forum?

OK, du har ret - let's get back to serious business: En enkelt er taget for doping, men det var en tidligere træningstest, så indtil videre har løbet været "rent". Det bliver jo heller ikke dårligere af, at vi har en dansker i front. Jeg glæder mig vildt til weekenden, hvor der først er enkeltstart og derefter en djævelsk bjergetape - måske bliver det stort set afgjort i løbet af de to dage!

Der er vist ingen andre sportsgrene, der kan levere en bedre føljeton og det er også den eneste årlige TV-serie, jeg følger med i.

Lige nu ville jeg sætte mine penge på Klöden, Contador el. Rasmussen og måske spille på, at Cadel Evans el. Sastre kommer på podiet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share