HST program


tulle
 Share

Recommended Posts

Hej alle :)

Jeg overvejer at køre en omgang HST igen og vil lige høre om følgende program lyder fornuftigt eller om der er nogle flere øvelser jeg bør inddrage, eller nogen jeg bør udelade? :unsure:

squat, 3 sæt

bent over (dumbbell), 2 sæt

pull down (close grip), 2 sæt

bænkpress, 2 sæt

lat. raises, 2 sæt

lying triceps ext. (barbell), 2 sæt

praecher curl, 2 sæt

Derudover hyperext., chinups, benchdip og mave så meget jeg nu orker...

Regner med at køre det 12, 12, 8, 8, 4, 4, 4 og den sidste uge med nogle max tests...

Umiddelbart synes jeg ikke selv det er mange øvelser jeg har med og derfor vil jeg lige høre om jeg bør tage flere med???

Mange hilsener fra Tulle :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det ser nydeligt ud - ingen grund til at gå overbords i antallet af øvelser. Dine nuværende dækker glimernde kroppen ind - og eftersom du løber og sådan, så er det næsten overflødigt at træne læg.

10-4 herfra :)

Link to comment
Share on other sites

Derudover hyperext., chinups, benchdip og mave så meget jeg nu orker...

Kører du dem udenom HST-regi? eller hvordan? Du kunne i hvert fald med fordel lave mave (og måske chinups&benchdips) med en progression i.

Ellers har jeg ikke så mange kommentarer.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Tak drenge, det tager jeg som grønt lys og ready, set, GO :)

Sokr@tez> Jeg tager allerede ved hver træning så mange chinups og benchdips jeg kan holde til, så det regner jeg med at fortsætte på den måde... der er ihvertfald hidtil sket lidt fremgang ;) Hyperext. kører jeg som regel 3 x 10, pt med 10 kg skive som nok snart øges til 15 kg... Maveøvelser kører jeg også altid så mange jeg kan holde til og kan godt lide at variere dem lidt så dem synes jeg ikke jeg vil køre ind i HST´en, men blot fortsat give den hvad den kan trække :devil:

De fleste øvelser har jeg en god ide om hvor fx min 5RM ligger, de få øvelser jeg ikke er helt sikker på tester jeg i morgen og så er det ellers om at komme i gang :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hvad er grunden til at du har et ekstra sæt squat i forhold til de øvrige øvelser?
Tænkte det måske ville være en god ide da det er den eneste benøvelse jeg har med... Overkroppen får jeg jo godt "banket igennem" hvor jeg udover de faste øvelser også har dips og chins der også giver lidt til skuldre og ryg :unsure: lyder det fornuftigt?
Hvis du tester i morgen, så husk pausen bagefter testen
Jeg har ikke tænkt mig at max-teste i morgen, det er kun ganske få øvleser jeg er usikker på min ca 5 RM så det bliver bare sådan at jeg tager det jeg tror er min 5 RM og kan jeg tage mere så bliver det også som du foreslår noget med at gætte sig lidt frem... Ellers må jeg jo justere det når jeg kommer i gang :) Regner med hvis alt går vel at starte lørdag B) Edited by tulle
Link to comment
Share on other sites

er det ikke meningen man mindst skal have en uges SD før man starter HST?

sådan har jeg ihvertfald forstået det, sådan at dine muskler bliver "overraskede" ved de forholdvis lave vægte (ift. til senere hen i dine cyklusser) du har ved dine 12 reps uger...

bare en tanke ;)

Edited by JohnJohn
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share