BB-program skruet sammen af XAX til alle jer derude


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

Jeg ved egentlig ikke hvornår. Jeg ved bare, at jeg ikke kan holde over 160-170 kg med dobbelt overhåndsgreb, med mindre jeg bruger låsegreb (hvor man låser tommelfingrene under de andre fingre). Man er altså bare ikke særligt stærk i det greb, og man ser også meget sjældent styrkeløftere bruge det greb (med mindre de bruger låsegreb, som f.eks Brad Gillingham). Stangen vil simpelt hen trille ud af hænderne. Stort set alle styrkeløftere anvender mixed greb. Jeg har ikke noget problem med at holde min max, uden stropper, hvis jeg bruger mixed greb og magnesium (som man bruger ved alle konkurrencer), men i træning kan jeg ikke holde stangen med dobbelt overhåndsgreb uden stropper. Jeg tror heller ikke det betyder noget at man anvender stropper, hvis man træner lidt grebtræning ved siden af.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Aye caramba! Jeg kan slet ikke forestille mig at løfte et tungt dødløft med dobbeltoverhåndsgreb!!! :(

Med dobbeltoverhånd i starten, det fungerede SLET ikke for mig!

Er der egentligt nogen ulemper ved et mixed grip? Eller er det bare en smagssag? (Har sjovt nok aldrig undersøgt det nærmere... :confused2: )

Jeg har set flere der brugte straps til deres forskellige rows, men jeg har ikke selv brug for det i de øvelser! Så handler det bare om at træne underarmene indtil de kan klare det! Jeg bruger heller ik' straps når jeg laver BB Shrugs (105kg), men jeg bruger det til dødløft. Jeg vil hellere koncentrere mig om det perfekte løfte, HVER rep, end at spekulere på om mine hænderne kan klare nr. 5 og 6 rep...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest PlayboY

Xax << Jeg kan også klart bedst lide dobbeltoverhåndsgreb, og det greb har jeg altid brugt.. Er meget lidt glad for at skulle til at bruge straps, men jeg tror at jeg er ved at være tilbøjelig til at købe nogen alligevel.. Allerede når jeg løfter over 120kg i dødløft begynder det at være meget iriterende at holde stangen med overhåndsgrebet, og ved de 150kg står min grebsstyrke totalt af.. Så bliver jeg nødt til at bruge mixed greb, og det er jeg knap så glad for, Jf. skævheder i ryggen.. Lånte også et par straps her den anden dag, og synes at mit dødløft pludselig blev forbløffende let! :blink:.. Er dog begyndt at lave lidt grebstræning nu, det kan jo kun være godt ;)

Link to comment
Share on other sites

Næh, jeg mærker intet til deltoid musklerne eller for den sags skyld biceps når jeg kører dødløft eller shrugs. under øvelser som dødløft og shrugs, så berøres deltoid muskler overhovedet ikke, hverken som assisterende eller stabiliserende element. Det samme gælder også biceps.

Biceps påvirkes ikke af dødløft?????????????????

tag et kig på Georg Olesen...........

Link to comment
Share on other sites

5 x 5 x Chinups - Powerlifting style

Hvordan adskiller chin ups Powerlifting style sig fra "normale" chin ups?

Læs først i tråden, hvad XAX skrev for 2 år siden:

Powerlifting style: Din træningspartner bestemmer suverænt dit tempo  via følgende kommandoer: "Op", "Hold" og "Ned". Det skulle gerne ligne en typisk styrkeløftskonkurrence hvor hvert løft følger dommernes kommandoer. Det virker selvfølgelig bedst hvis du har en sadistisk træningspartner... :king:

Håber det kunne inspirere nogen af jer BB'er derude...

Yes, er inspireret af det.

Det er faktisk et genial måde til at tilføje lidt ekstra til sin træning.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share