Tids mangel til træning


MIKEY
 Share

Recommended Posts

Jeg har trænet i nogle år faktisk 6 år men har så holdt en pause på et halvt år grundet bilulykke. har nu trænet i 2 1/2 måned. men jeg har måtte skifte arb Så jeg har ikke så meget tid til træning detsværre...  den ene uge kan jeg træne ons-torsdag  nogen gange lør næste uge kan jeg træne man-tirs-fre-lør-søndag.. men jeg kan ikke rigtig finde et godt program. så hvis der er nogen der har foreslag til hvordan jeg får en go trænings uge på forhånd tak......

Link to comment
Share on other sites

En god træningsuge med få dage?

Svaret er basisøvelser. Jeg går udfra at målet med træning er at blive større.

Eksempel:

Dag 1:

3 x squat

3 x dødløft

3 x bent over row - håndvægt

3 x chin up

Dag 2:

3 x bænkpres

3 x dips

3 x miltary press

3 x omvendt flyers (til at ramme den posterior del af skulderen)

3 x rotatorcuff øvelser

Træning af mave kan som regel klares hjemme, men ellers vil man via dødløft og squat også få trænet lidt mave, sådan inddirekte...

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil give Xax ret her. Jeg tror du vil få bedre resultater med basis øvelser, end med HIT. Men det er selvfølgelig også blot min menning. Jeg synes ikke umuldbart det lydder som den HELT store forhindring med de dage du nævner. Men det er vel som man ser det. Men jeg skulle nu mene at det sagtens kan lade sig gøre.

Link to comment
Share on other sites

sjovt at vi kun ser lars når han føler sig trådt på.

MIKEY, du går ALDRIG galt i byen med basis øvelser.

Det kan selvfølgelig godt være du vil opnå gode resultater med HIT, det kommer jo igen an på hvordan du DEFINERER HIT. For mange af HIT`s '" regler" er de samme som i mange andre programmer.

Der er kun en måde at finde ud af det på.  Prøv det

Link to comment
Share on other sites

Øhh blackice, det var dig der postede 700 HIT spørgsmål i sin tid, ikke?

Er der en speciel grund til, at basisøvelser efter din mening ikke indgår i et HIT koncept? For at køre programmet hårdt nok, kræves der netop (efter min overbevisning) basisøvelser.

I linket til HIT, anbefales der tillige 1-3 sæt af den enkelte øvelse. Ikke særlig forskellig fra XAX's forslag.

Link to comment
Share on other sites

Jo det var det det. Og hvad har det med sagen at gøre?

Derfor kan jeg jo også sige at jeg kender til hvad det går ud på, og har prøvet det. Men jeg har aldrig kunne opnå nok udmattelse af min muskel med kun et sæt til hver øvelse. Jeg har ikke kunne få så høj intensitet på.

Jeg har på intet tidspunkt sagt at basis øvelser ikke kan indgå i HIT. Jeg ved ikke hvor du har fået det fra.

Som jeg sagde før så er meget HIT magen til alle mulige andre programmer. Nu er sagen jo blot den at der findes MEGET delte menninger om hvad HIT er, og hvordan det skal udføres.

Link to comment
Share on other sites

Hmm tja.

jeg kan nu bare ikke se hvad det har med HIT at gøre mere end det har med så meget andet at gøre. Men ok.

Det er egentlig også totalt lige gyldigt.

Det er et godt program, og stort set alle vil opnå resultater ved det. Det er vel det vigtigste. Så for min skyld må du da kalde det udholdenheds træning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share