De tre største Tour De France ryttere EVER!


klausjensen
 Share

Recommended Posts

Hvem har været de tre største Tour de France ryttere EVER?

Min personlige og dybt subjektive top 3:

1. Eddie Merckx - Kannibalen

Suveræn nummer 1! Ville vinde HVER gang - og vinde ALT! Og det gjorde han stort set osse! 5 sejre i Tour'en og klart fleste etaper vundet - fleste dage i gult - vandt alle tre trøjer et år... Har kort sagt stort set alle de fede rekorder! Blev væltet på en bjergetape af vrede tilskuere et år, ellers havde han nok haft 6 sejre... Han vandt også mange andre løb samtidig, var altså ikke helt så enøjet fokuseret på TDF som Indurain og Armstrong er det... I særklasse den bedste cykelrytter ever!

2. Bernard Hinault

Også en rigtig angriber, vandt også TDF 5 gange.

3. Lance Armstrong

Har vundet 4 gange og vinder nok femte gang på søndag (selvom jeg hepper på Ullrich). Har vundet ganske overbevisende, og har vist mod og overskud - og har fine triumfer i bagagen. Han er dog en kende for kalkulerende og for "flink" til at kunne matche nr. 1 og 2 i min bog - plus han timer alt omkring TDF og ikke andet - så selvom han bliver den første, der vinder 5 gange i træk, er han kun nummer 3 på min liste. :)

Hvad er din top 3?? :)

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Blev væltet på en bjergetape af vrede tilskuere et år, ellers havde han nok haft 6 sejre...
Nedtur! :( Det havde jeg ikke lige hørt om...
så selvom han bliver den første, der vinder 5 gange i træk, er han kun nummer 3 på min liste.

Indurain vandt da fra 1991 til 1995? ;)

Link to comment
Share on other sites

****************************************

1) Fignion, dejligt temperament!

2) Armstrong, har vundet mere, men har sgu en svaghed for Fignion

3) Indurain, man må have respekt for en mand, som havde en hvilepuls på 24!

er ikke gammel nok til at have oplevet ældre ryttere.

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

Eddie Merckx - Når man vinder alt, hvad der er at vinde, så kan man bare ikke blive bedre. Samtidig var han også en suveræn rytter udenfor Tour de France, og det gør ham endnu større. Amerikanske ryttere som Greg Lemond og Lance Armstrong bygger/byggede hele deres sæson op omkring Tour de France, og dermed får de nogle fordele i forhold til de øvrige ryttere i netop dette løb.

Miguel Indurain - Han startede som hjælperytter til Pedro Delgado, men voksede til en menneskelig cykelmaskine, som var noget af det stærkeste jeg har set i Tour de France. Hans fantastiske præstationer på enkeltstarterne var næsten umulige at indhente på ruterne. Når han trådte til, kværnede han al modstand ned.

Bernard Hinault - En fremragende Tour de France rytter, og også god i øvrige løb.

Link to comment
Share on other sites

man behøver ikke ha oplevet dem for at beundrer dem. Nu spørges der specifikt om TdF...så må listen være

1. Jack Anquetil

2. Merxx

3 Hinault

og da der ikke må være mere end tre, er det med stor stor ærgelse at jeg må udelukke Armstrong og Indurain.

Men hvis man skal nævne ryttere med et stort fingeraftryk på touren, udover dem der helt berretiget ligger i toppen fordi de så suverænt har har hentet den ene sejr i TdF efter den anden, så må det vel være på sin plads at nævne Hinault's evige rival og 2'er nemlig Zoetemelk, og den seneste "tripple-vinder" Stephen Roche, og en rytter som Marco Pantani der har givet mange oplevelser på bjergene. Apropos Bjerge er det vel på sin plads at nævne Virenque med også, selv om jeg personligt synes han er en lille bø...røv.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg personligt udelukker Indurain, er det fordi hans stil var så passiv, det gjorde helt ondt. Meget symptatisk og uden tvivl brølstærk. Men han hang "bare" med i bjergene og så vandt han enkeltstarterne. Derfor kom han aldrig - fem sejre til trods - på linie med store angribere som Merkcx (eller Armstrong for den sags skyld) - i mine øjne anyway. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share