Touren 2004


Squatfather
 Share

  

74 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Mit hjerte siger Hamilton....

Men altså det kan man overhovedet ik sige noget om endnu mener jeg ik...

der kan ske mange ting og sager...

men jeg tror også at Ulrich ku gå hen og vinde...

men jeg holder da med Hamílton når det går læs om et års tid

:bike: :bike: :bike: :bike: :bike: :bike: :bike: :bike: :bike: :bike:

Wruuuuuuuum

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en ide om, at Armstærk lige snuste til muligheden for ikke at vinde, så han vender tilbage til næste år, bedre forberedt end nogensinde... Han har også indtil nu været noget mere pålidelig i sin formkurve end Ullrich, som sagtens kan falde i et hul i sine forberedelser.. Måske :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror Allerup har ret i sine iagtagelser.

Jeg tror dog på at risikoen for at Ullrich falder i igen er blevet meget mindre.

Men altså ingen tvivl om at Lance vender stærkere tilbage.

Det sindsygt spændende er så, at det er der MANGE af de andre favoritter, der også har mulighed for at gøre. :)

Link to comment
Share on other sites

Sikke vi puster en stemning op her hva :lol: i har begge ret, armstærk sniffer hva som helst i forberedelse til næste års tour, men jeg tror ikke ullrich falder i, han har nemlig vejret morgenlæuft nu, han ved han kan selv, sikken en udvikling fra de tidligere år med ham.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
Jeg tror dog på at risikoen for at Ullrich falder i igen er blevet meget mindre.

Ja, men det fik du så ikke ret i, Fist, Ullrich er lige så fed foråret 2004 som sædvanligt :thumb_down:

Men omvendt, det må jo virke for ham. Siden 1996 har han deltaget i TdF hvert år pånær 2, og hans "dårligste" placering i GC er nr. 2 :blink:

Mon ikke det går på samme måde i år?

Ziggymund :bike:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror også det er mest sandsynlig at "Benstrong" snupper en ekstra pind om ikke andet så på viljestyrke og motivationen i at sætte den magiske rekord 6 på stribe.

For nu at blive ved det magiske tal 5, så har dette hver gang været grænsen selv om flere superstjerner i Tourens historie efterhånden er nået dette magiske tal (Armstrong, Indurain, Hinault, Merckx og Anguetil):

Lanca Armstrong (1999, 2000, 2001, 2002, 2003)

Bernard Hinault (1978, 1979, 1981, 1982, 1985)

Jacques Anquetil (1957, 1961, 1962, 1963, 1964)

Miguel Indurain (1991, 1992, 1993, 1994, 1995)

Eddy Merckx (1969, 1970, 1971, 1972, 1974)

Det er således været mere reglen end undtagelsen siden 1957, at der i en tidsperiode/æra har siddet en konge på tronen af løbet, men flere er blevet "pillet" ned igen i 6 forsøg. Æraerne har så været afbrudt af enkelte stjerneskud (som regel kun 1 tour-sejr).

Nu har vi i en æra været vant til det samme persongallery og en næsten fast podierækkefølge, hvis de enkelte stjerner vel at mærke har været klar til touren og ikke styrter (Armstrong, Ullrich og Beloki). Spørgsmålet er om denne stadig holder og magien brydes. Eller skal vi ikke snart se os om efter nye stjerneskud eller en kommende ny tour-konge.

Jeg har selv stemt Benstrong igen, da han måske netop har den ekstra viljestyrke til at gøre det "umulige" muligt. Skal vi se os om efter andre vindere tror jeg derimod vi skal rette søgelyset mod kommende stjerner og ikke de navne der allerede har forsøgt i mange år. Måske har team Easy on nogle superstjerner på beding.

Umiddelbare bud kunne være Mayo eller "Vini", der både kan kør opad og ligeud uden hjælp af feltet, men måske vil vi også se nye ansigter i nærheden af podiet.

Edited by Jan D.
Link to comment
Share on other sites

Umiddelbare bud kunne være Mayo eller "Vini", der både kan kør opad og ligeud uden hjælp af feltet, men måske vil vi også se nye ansigter i nærheden af podiet.

Jeg tror ikke, at Vinokurov kommer til at gentage sin flotte podieplacering fra sidste år. Det faktum, at han i år kører på hold med Ullrich kan kun komme til, at låse ham rent taktisk i visse situationer. Men andre mulige podiekandidater ud over Mayo er; Hamilton, Zubeldia, Heras, samt Basso hvis hans ITT er blevet forbedret så meget som resultatet i Romandiet Rundt kunne tyde på.

Desuden bliver det spændende, at se hvordan de nye unge håb begår sig i TdF. Menchov har vist skræmmende styrke tidligere i år. Kan den unge Cunego vise blot en smule af den eksplosivitet han har vist i årets Giro bliver han en gevinst for løbet. Sidste års store overraskelse i de spanske etapeløb, José Antonio Pecharroman skal kører sit første TdF og Manolo Saiz har efter han mistede Beloki gravet en håndfuld nye stærke talenter frem. Det forventes, at Saiz´s nye hold Liberty Serguros stiller med så spændende navne som Luis Léon Sanchez Gil, Alberto Contador Velasco og Isidro Nozal Vega.

Link to comment
Share on other sites

Cunego er et stort talent, men alene det at han kører giroen mener jeg at det udelukker ham... Det så vi jo med Simoni... Tror simpelthen at det er for hårdt... Jeg tror på Heras eller Ullrich.. Jeg syntes det er svært i år da der er så mange bud.. Mayo, Ullrich, Armstrong, Heras, Beloki, Tyler, Basso, Zubeldia.. Så jeg glæder mig til en spændende tour...

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at Armstrong har toppet og er på vej nedad. Måske vinder han men han bliver mindst lige så presses som sidste år. Jo mere presset jo mere må man satse og det kan let gå galt.

Han har ellers vist skræmmende form flere gange i denne sæson. Ikke mindst så tidligt som i Algarve Rundt hvor han viste jernstyrke på enkeltstarten. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share