Karl Malone, Lakers


JesperT
 Share

Recommended Posts

godt link, BaskeT..

Malone er efter min mening den mest veltrænede spiller i NBA (Shaq er dog også temmelig pumpet ;) ), især hans enorme skuldre er iøjnefaldende. Det forstærker naturligvis også indtrykket af musklerne, at hans fedt % er under 5!! (anede ikke den var så lav)

I øvrigt spændende at Karl Malone har skiftet til Lakers; sammen med Gary Payton, Shaq og Kobe er de da vist klar til at erobre titlen tilbage!! :bigsmile:

/Myhlers

Edited by Myhlers
Link to comment
Share on other sites

Shaq er dog også temmelig pumpet
Mon ikke den rette formulering er "var temmelig pumpet". Da jeg så finalerne, er det tydeligt, at han efterhånden ikke er særligt veltrimmet, og han er langt fra så mobil, som før i tiden. Han trænger simpelthen til en god slankekur, så han ikke ender som Shawn Kemp.

Men 4,8% til Mailman det var godt nok vildt. Ærgeligt, at der ikke stod hans maxløft i artiklen (hvis du skulle beslutte dig for at blive verdens stærkeste basketspiller i stedet for basketligaens :tongue: ).

Link to comment
Share on other sites

Mon ikke den rette formulering er "var temmelig pumpet".

Rigtigt nok, at han virkede lidt for overvægtig sidste sæson. Det ville ikke skade hvis han smed 10-15 kg af de 150+ kg han rendte rundt med i 02-03 sæsonen. Men dermed ikke sagt, at hans styrke under kurven kan betvivles af den grund. Han var i mine øjne lige så dominerende som han plejer, dog en smule mindre bevægelig ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil sige, at hvor Shaq de sidste mange år har været NBA's absolut mest dominerende spiller (også når han ikke er blevet kåret til MVP), så blev han klart udspillet af Duncan i playoff'en, så jeg mener ikke, at han er lige så dominerende, som han plejer, og jeg tror, at han har toppet, for han virker ikke særlig villig til at komme i form, som han har været (der var jo engang, hvor han også løb fastbreaks), hvilket er ganske apropos Mailman, som stadig er i topform som 40-årig :w00t:

Men du har helt ret i, at når han først står i feltet, så bliver han stående :devil:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har simpelthen ledt på så mange sider på nettet efterhånden. Det er MEGET svært at finde ud af hvor meget basketballspillere fx bænkpresser og sportsfolk i det hele taget. Har du fundet én interessant:

Ben Johnson (i de gode dopingdage):

benchpress: 180 kg

Link to comment
Share on other sites

Cool artikel, BaskeT!!

Kunne nu også godt tænke mig at se nogle af de "mindre" spilleres workouts!!

Nogen som kan huske Anthony Mason fra hans Knicks dage... der var han sgu ond - gad godt at se hans stats!!

I øvrigt tror jeg ikke umiddelbart det er til stor gavn med alle Lakers nye drafts - der er simpelthen ikke nok skud i en hel kamp til dem alle. De kniber jo allerede med at dele dem mellem Kobe og Shaq (Men det er en hel anden "off-topic story)

Link to comment
Share on other sites

Sorry for lidt off-topic: :unsure:

I øvrigt tror jeg ikke umiddelbart det er til stor gavn med alle Lakers nye drafts

Tja, hvis de store stjerner har for store egoer til at spille bolden videre til en af de andre stjerner, så kan det da godt blive et problem for holdet. Men på den anden side så er det jo i højeste grad i de to ældre stjerners interesse at de er blevet hentet til holdet. Det er sikkert sidste udkald for begges vedkommende, hvis de skal have deres længe ventede mesterskab, og de er gået med til at gå ned på discount løn for at det kunne lykkes. Så jeg tror nu nok de skal finde sammen og få det til at fungere, og i så fald vil der da stort set ikke være nogen hold i stand til at konkurrere med dem...

/Myhlers

Link to comment
Share on other sites

Han trænger simpelthen til en god slankekur, så han ikke ender som Shawn Kemp.

Ja, hvad skete der lige med ham?

Indtil de seneste playoffs havde jeg ikke fulgt med i NBA i et par år, og pludselig så jeg en fedladen bjørn lunte ind på banen, som mistænksomt meget lignede Shawn Kemp. Jo, det var sq ham! :blink: Sidst jeg så ham, var han en lean-mean-dunkin'-machine fra Seattle. Trist.

Jeg synes i øvrigt ikke, at The Mailman på noget tidspunkt har lignet én med så lav en fedtprocent. Derimod David Robinson...

I øvrigt læste jeg engang om Charles Barkleys træningsprogram. DET var sq en bitch.

Morten

Link to comment
Share on other sites

Han trænger simpelthen til en god slankekur, så han ikke ender som Shawn Kemp. 

Ja, hvad skete der lige med ham?

Han blev nok offer for "the american way of life" med for meget barbeque og for lidt træning. Jeg tror han vejede 245pound (111kg) da han var på toppen som monsterdunker. Men for et par år siden nåede han over 300pound (hvormeget har jeg ikke kunnet finde), men nu har han smidt noget af det igen (ja det har været værre).

Til en af Orlandos kampe var der oven i købet en, som mailede til Flemming Danielsen og spurgte og Kemp overhovedet stadig kunne dunke :4pooh: , men det lykkes dog for ham i en kamp.

Han var på et tidspunkt også suspended i et nogle kampe for stofmisbrug.

Utroligt at man med en årsløn på over 10mio$ ikke er mere seriøs med sin sport :thumb_down: .

Link to comment
Share on other sites

læste engang en artikel om Malone hvor han fortalte at han i ogg-season på sin gård fyldte en rygsæk med sten og så gik han en tur på 1-1½ time i bjergene.

I følge ham var det kanon træning for hele kroppen! mon ikke...

Link to comment
Share on other sites

Kings tager titlen næste år og havde da også gjort det i år, hvis ikke Webber var blevet skadet 

Tja, de havde gode chancer i år, hvis Webber havde været der.. Men tror godt nok at de får problemer med at hamle op med de andre prominente vesthold. Især Lakers og måske også Timberwolves har gode chancer næste år. Endelig har Garnett fået noget backup på holdet (Sprewell + Olowokandi), så mon ikke man kan regne med dem langt fremme i playoffs. Well, vi må jo se.. Can't wait :)

Link to comment
Share on other sites

så tung er han jo egentlig ikke når man tænker påat han rager små 208 cm op i luften.

Tager man samtidig i betragtning at manden vægtløfter som en sindssyg hele året rundt, så er hans muskelmasse ikke så vild. Ikke at forklejne hans krop på nogen måde.

Derudover har Malone, af statur, aldrig været lille...

Link to comment
Share on other sites

det skulle undre mig meget om ikke stort set hele banden i NBA er på et eller andet suspekt. Tænk på at de på et halvt år spiller mere end 100 kampe og træner et par gange om dagen hver dag, hvortil der så også kommer en gang styrketræning.

Link to comment
Share on other sites

Basket: Jeg VED de bruger en masse "produkter" som vi ikke har mulighed for at bruge herhjemme. Mange af spillerne(specielt de store) tager ret skrappe gigtpiller pga. de mange slag de får pr. kamp.

Da Alonzo Mourning i sin tid fik konstateret at han fejlede et eller andet, stod Shaq frem som af de første og fortalte om de produkter mange af de store spillere slugte dagligt for at holde smerterne ud. Og han mente netop at Alonzo Mournings sygdom skyldtes lemfældig omgang med nogle af disse.

Jeg er heller ikke i tvivl om at nogen af spillerne er på steorider. De vokser simpelthen for hurtigt nogle gange.

MEN vi skal også huske på at der er mange flere lovlige produkter i USA, end resten af verden. Det gør dem jo lidt skarpere...

Link to comment
Share on other sites

Nu er det jo heller ikke for sjov, at der ikke er dopingkontrol i hverken NBA, NFL (doh!), NHL eller Major Leage (baseball). Desuden nægtede de amerikanske spillere at lade sig teste for doping ved OL i 2000, men fik alligevel lov til at stille op pga. den stjernestatus de nu engang har (grimt? - I think so!). Ydermere havde 11 ud af de 13 spillere papir på at de havde astma (?)! Meget mærkeligt!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share