IIX-boost


Frisbee
 Share

Recommended Posts

Jeg har det sidste år trænet målrettet for at slå verdensrekorden i Frisbee længdekast for "gamle" mænd over 35 år :tongue: Den er iøjeblikket på 200 meter. Men om 8 uger skal jeg til St Peter Ording i Tyskland til en tournering hvor de fysiske rammer er ideelle til sådanne forsøg - så planen er jo at der derefter skal stå mit navn på den rekord :D

Siden februar i år har jeg trænet styrketræning, først for at gaine masse og her til sidst tungt og eksplosivt for at træne eksplosiv styrke. Specielt de sidste 2-3 uger har jeg trænet meget styrketræning og kastetræning, på trods af varmen :firebounce:

Nu er det jo sådan at ligesom i f.eks spydkast er styrke jo en vigtig del i at kaste langt, men en hurtig (RFD) Rate of Force Development er jo lige så vigtig. Så det jeg nu er ude på er at udnytte et IIX-boost.

Min plan er at jeg fra nu af vil skrue ned for træningen. Jeg vil kun styrketræne 1 gang om ugen hvor jeg vil lave eksplosiv træning med lette vægte (60-70% af 1RM) for at forsøge på at vedligeholde min styrke og neurale tilpasninger. Samtidig vil jeg opretholde kastetræningen med rimelig mange kast indtil ca. 2 uger før tourneringen.

Samtidig har jeg mulighed for at benytte et Dansprint kajak ergometer som jeg har tænkt mig at benytte måske 3 gange om ugen til nogle korte inteval trænings pas med høj intensitet. Bevægelsesmønstret i kajak roning minder meget om den kastebevægelse jeg benytter. Men jeg ved ikke om det har negativ effekt på tilstedeværelsen/opbygning af IIX fibre.

Jeg håber at der er nogle der har kommentare til mine trænings planer

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share