Postdanmark rundt


Fistandantilus
 Share

Recommended Posts

Vi skal da også have en cykeldebat om Postdanmark rundt (bare en lille en :) ).

Jeg tror på Jacob Piil som en af de helt store favoritter. Han har godt nok pylderet en del i fjernsynet, men det er jo bare Piilen i en nødeskal! :)

Jeg tror desuden, vi skal finde løbets HELT STORE overraskelse på Postdanmarkholdet. Jeg er ikke i tvivl om at min ven Brian Vandborg skal lave et stort resultat. Han skal nok hænge med de forreste hjem, og på enkeltstarten giver han den bundgas! :devil:

Jeg tror på det med lidt held kan lykkes ham at køre i den samlede top 20, og hvis ALT timer, så er han i top 10 på enkeltstarten. Og hvis han skulle køre HELT over evne, og ramme DAGÉN, så er en placering oppe omkring nummer 5-7 stykker inden for rækkevidde.

Ellers kunne man forstille sg Fakta kæmpe det bedste, de har lært, da de jo står uden sponsor, og virkelig har brug for at gøre opmærksom på sig selv.

Man kan holde sig opdateret på www.postdanmarkrundt.dk

Link to comment
Share on other sites

Vandborg skal godt nok gi´ den gas på den enkeltstart, hvis han skal i top 20.
Ja æv. :(

Han sad skidt da feltet knækkede.

Men jeg tror dog planen fra start var en god etapeplacering, og det kan jo stadig nåes.

Efter dagen i dag må Lang, Dean og Voskamp stå stærkest. Idet de formentligt er de stærkeste på TT af de 14 udbrydere.

Frank Høj må ikke afskrives. Han er til tider super god på korte enkeltstarter. Han er eksempelvis blevet nr.5 på prologen i Giroen.

Men igen Dean er super hurtig, og han kan tage vigtige bonussekunder, der kan være nok til at snuppe den samlede sejr, efter samme opskrift, som Guidi gjorde det tilbage i ´96.

Link to comment
Share on other sites

Fuck du ved meget om cykling... jeg kender kun en eller to af dem du nævner

Hehe... Jeg elsker cykling! :)

Dagens vinder blev Yuri Mitlushenko, der kører for Landbouwkrediet og ført blev professionel sidste år. Flot.

Han vandt foran Robert Förster, der der også er forholdsvis ny i gamet, idet han blev prof i 2001.

Først på tredjepladsen kommer en vi kender. Stefan van Dijk fra Lotto.

Brian prøvede sig idag, men der blev kørt sindsygt stærkt, og der var lagt op til massespurt, som det også blev.

En skam min træningsmakker ikke er med. Løbet har udviklet sig, lige som det ville passe ham.

Specielt når han har erfaringen og benene til det, hvilket det er tydligt, ikke alle fra Post Danmark Holdet har. <_<

Link to comment
Share on other sites

Jeg var til præsentationen Skagen, her er nogle billeder jeg snuppede deroppe:

Brian Vandborg:

foto022.jpg

Ari Højgaard og Vandborg skriver sig ind:

foto024.jpg

Rolf Aldag:

foto026.jpg

Frank Høj:

foto029.jpg

The champ, brostensbetvingeren over dem alle:

foto031.jpg

Piilen:

foto036.jpg

Tafi:

foto037.jpg

Glenn Bak under udbrud... Fra rundkørslen i Aalbæk:

foto049.jpg

Samme:

foto050.jpg

Hovedfeltet 1 min 20 sek efter:

foto051.jpg

Øvrige billeder kan ses her: Cykel-sport.dk

Edited by allerup
Link to comment
Share on other sites

Fra cyclingworld.dk:

Vandborg til Team CSC

Bjarne Riis og Team CSC har ved starten af 3. etape af Post Danmark Rundt offentliggjort, at de har underskrevet en 2-årig kontrakt med stortalentet Brian Vandborg, der kører for Team Post Danmark under løbet.

Landstræner Lars Bonde er begejstret for den nye kontrakt. - Det er netop en af målsætningerne med Team Post Danmark at forberede de unge talenter på en karriere som prof-rytter - siger Lars Bonde.

Samtidig fortæller landstræneren at der indgået en god aftale med Bjarne Riis, så Brian Vandborg stiller op for Team Post Danmark til og med VM i år. Og CSC stiller en enkeltstartscykel til rådighed for Vandborg under VM.

vandborgenkeltstartdmu23.jpg

Vandborg med sin DM bronze i enkeltstart.

Link to comment
Share on other sites

Vandborg til Team CSC

Bjarne Riis og Team CSC har ved starten af 3. etape af Post Danmark Rundt offentliggjort, at de har underskrevet en 2-årig kontrakt med stortalentet Brian Vandborg, der kører for Team Post Danmark under løbet.

Landstræner Lars Bonde er begejstret for den nye kontrakt. - Det er netop en af målsætningerne med Team Post Danmark at forberede de unge talenter på en karriere som prof-rytter - siger Lars Bonde.

Samtidig fortæller landstræneren at der indgået en god aftale med Bjarne Riis, så Brian Vandborg stiller op for Team Post Danmark til og med VM i år. Og CSC stiller en enkeltstartscykel til rådighed for Vandborg under VM.

Det er jo for vildt!

Jeg tror da vist, jeg skal til fest her efter sæsonafslutning! :bigsmile:

Spændende om Brian er med i touren til næste år. Hvis han kan forbedre sig yderligere på enkeltstarten, skulle han være en sikker mand.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo for vildt!

Jeg tror da vist, jeg skal til fest her efter sæsonafslutning! :bigsmile:

Spændende om Brian er med i touren til næste år. Hvis han kan forbedre sig yderligere på enkeltstarten, skulle han være en sikker mand.

Det er jo ærgerligt at Brian ikke havde tid til at skrive en log her på siden, men der er jo nok for lille et cykelpublikum til at det kunne svare sig... KUnne have været et scoop...

Men fedt for ham...

Link to comment
Share on other sites

Det ser ud til at dagen og hele løbet skal afgøresmellem disse udbrydere, der har 3min til feltet, og øger stødt:

Johan Museeuw, Sergei Gonchar, Kurt-Asle Arvesen og Jacob Piil.

Johan Museeuw, brostensbetvingeren, Vestenvindens ukronede konge, mudderbadets mester, har gjort det... Hurra for det...

Osse lige et vejr for ham...

foto035.jpg

Link to comment
Share on other sites

ohan Museeuw, brostensbetvingeren, Vestenvindens ukronede konge, mudderbadets mester, har gjort det... Hurra for det...

Osse lige et vejr for ham...

:lol:

Mon ikke Sergei Gonchar er sikker på sejren nu? Han er jo "psykopat" på en enkeltstart.

Men selvfølgelig er det da muligt, at et udbrud kan ødelægge hans chancer.

Link to comment
Share on other sites

ohan Museeuw, brostensbetvingeren, Vestenvindens ukronede konge, mudderbadets mester, har gjort det... Hurra for det...

Osse lige et vejr for ham...

:lol:

Mon ikke Sergei Gonchar er sikker på sejren nu? Han er jo "psykopat" på en enkeltstart.

Men selvfølgelig er det da muligt, at et udbrud kan ødelægge hans chancer.

Mon ikke Museeuw har ment vejret var lidt til den milde side i dag? :)

Godt nok er Gonchar noget af en psykopat på en enkeltstart, men han er stadig 1´36 efter, så mine favoriter må være Lang og Voskamp, med Dean som outsider. :bike:

Link to comment
Share on other sites

Godt nok er Gonchar noget af en psykopat på en enkeltstart, men han er stadig 1´36 efter, så mine favoriter må være Lang og Voskamp, med Dean som outsider.

Du har nok ret, længden af enkeltstarten taget i betragtning. Men så skal Laurent Brochard da også helt klart nævnes. Han har tidligere vist stor styrke på korte enkeltstarter.

Han vandt endda prologen i Touren. Det var dog den berømte tørvejr/regnvej-prolog.

Link to comment
Share on other sites

Du har nok ret, længden af enkeltstarten taget i betragtning. Men så skal Laurent Brochard da også helt klart nævnes. Han har tidligere vist stor styrke på korte enkeltstarter.

Han vandt endda prologen i Touren. Det var dog den berømte tørvejr/regnvej-prolog.

Alle andre end Brochard. Jeg kan ikke klare den mand med hans hæslige bundesligagarn. :lol:

Iøvrigt har Dean en muskelskade i låret, så det ser ikke for godt ud for CSC. :(

Link to comment
Share on other sites

Alle andre end Brochard. Jeg kan ikke klare den mand med hans hæslige bundesligagarn.
:lol:
Iøvrigt har Dean en muskelskade i låret, så det ser ikke for godt ud for CSC.

Trist. Heldigvis går jeg også mere op i Højgaards og Vandborgs resultater idag! :)

4. etape: Første dansker nr. 21  ... Sov de i dag eller hva???

Brian sov ikke. ;) Jeg har snakket med ham tidligere idag, og han blev dagens fighter. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan se Mads Christensen (18 år) ligger godt til i det samlede klassement. Han ligger 2.34 efter, og er jo en ganske rutineret enkeltstartsrytter.

Også spændende at se, hvad han kan hive frem.

Ham havde Bjarne RIis vist osse kig på sammen med Matti Breschel, men i samråd med Jesper Worre blev de enige om, at de endnu ikke var klar til en prof. kontrakt, så det kommernok om et par år

Link to comment
Share on other sites

Det er helt sikkert den rigtige beslutning, at lade Christensen og Breschel vente et år eller to med at tage springet til et storhold som CSC. Men jeg så nu gerne at Team PH blev til et 2. divisionshold næste år, så talenterne kunne udvikle sig på et niveau lige under de bedste. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share