Postdanmark rundt


Fistandantilus
 Share

Recommended Posts

>>>Fist og Allerup. Hvad mener I om Worres tilsvining af Michael Rasmussen efter han stod af? Worre udtaler at han er færdig i DCU-regi og sammenligner ham med Claus Michael Møller! :devil:

Nu har DCU jo af og til deres helt egen mening om hvad der er rigtigt og forkert, og den er ikke altid lige til at forstå... Jeg kan sgu godt forstå at Michael hellere vil ned og køre et løb han har reelle chancer i, i stedet for at slæbe flasker i det vindblæste Danmark... DCU mente jo heller ikke at Hamburger burde køre på cykel, selvom han reelt ikke blev dømt for doping. I sagen Claus Michael Møller er det det samme... De har set sig sure på manden, og selvom han har udstået straffen, kommerhan aldrig ind i varmen igen. Jeg stemte ellers på ham som årets cykelrytter sidste år...

Link to comment
Share on other sites

>>>Fist og Allerup. Hvad mener I om Worres tilsvining af Michael Rasmussen efter han stod af? Worre udtaler at han er færdig i DCU-regi og sammenligner ham med Claus Michael Møller!

Jeg mener klar at Worre egotripper for vildt!

Det er ganske normalt at gøre sådanne prioriteringer for ryttere, og bare fordi det er Danmark rundt, så er det ikke ensbetydende med det er et helligt løb. Der er INGEN, der har glæde af hans forsatte eksistens i løbet; ingen der har glæde af at se ham kæmpe for en 44. plads.

Sådan som jeg læser det, skulle Rasmussen have kommet på hans grædende knæskaller, og tigget om lov til at trække sig. -Det er sku for langt ude, og en TOTAL overreaktion.

Nu har jeg mødt både Jesper Worre og Peder Pedersen i virkeligheden, og de er begge, efter min vurdering, to arrogante personer.

Jeg synes godt nok, de skal passe på, de ikke kommer for godt i gang! :angry:

Det vigtigste må da for pokker være, at Rasmussen repræsenterer Danmark bedst muligt. Hvis han gør det ved at trække sig, så må det være sådan.

Hvis de vælger at vrage ham til VM, så er de simpelthen så langt ude, at jeg håber de drukner!

Link to comment
Share on other sites

Rart at se vi er enige. Worre og Pedersen styrer dansk cykelsport hårdt og arrogant. Behandlingen af Rasmussen er helt til grin. Hvorfor skal dansk cykelsports bedste klatrer kæmpe sig igennem DK rundt og blive nr. 50, når han har en meget større chance for et topresultat i en kuperet klassiker, som den i Zurich i morgen?

Iøvrigt mener jeg, at udelukkelsen af Møller er en parodi. Manden er godt nok blevet taget for doping, men han har taget sin straf og er i mine øjne en fri mand. Iøvrigt er det takket være Møllers UCI-point, at Danmark de seneste år har kunnet stille fuldt hold (12 mand) til VM. Mage til dobbeltmoral skal man lede længe efter.

Såfremt DCU kørte politiken fuldt ud og udelukkede alle som tidligere var testet positiv eller havde været under begrundet mistanke for doping, kunne der måske være en smule fornuft i dette. Men at Møller ikke kan deltage på landsholdet og andre ryttere som har været i en lignende situation kan (feks. Skelde, Piil og Hamburger) er det simpelthen en skandale. :angry:

Link to comment
Share on other sites

>>>Fist. Kan du som Herningmand fortælle noget om den unge Morten Knudsen som CSC har taget ind som stagiere til efterårets løb?
Ja, det skulle ikke være helt umuligt, da jeg gik i klasse med ham i 3 år på Handelsskolen. :)
Hvilken type rytter er han? Hvad er hans styrker og svagheder?

Morten er én cm højere end mig, og er dermed 179. Da jeg var rytter skiftedes vi til at veje mest, da vi begge flavrede rundt omkring 59-60kg, hvilket han stadig gør!

Ingen tvivl om han er bjergrytter. Han har dog til tider vist relativt gode takter i enkeltstartssammenhæng, men grundet hans vægt og bygning, er hans muligheder i andre end opkørselssammenhæng noget begrænsede.

Hans største svaghed er nok et massivt sidevindsrace, hvilket er cirka 80% af løbene herhjemme.

Link to comment
Share on other sites

Han lyder som en god rytter til de mange italienske endagsløb i efteråret.
Ja, jeg tror han kan gøre en god figur.

Han er også nødt til at komme væk fra Danmark, hvis han skal gøre sig nogen forhåbninger om en karriere.

Så lige at Michael Rasmussen havde klaret sig ganske godt nede i Zürich, så jeg giver ham ti-fire for at hoppe af cyklen i DK rundt... Desværre kunne han ikke holde hjem, men kom da hjem sammen med de bedste...

En skam han ikke vandt. Det ville have været en lige højre i synet på Worre! ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share