sål der støtter yderfoden


laush
 Share

Recommended Posts

Jeg har en gang hvor jeg udadpronerer dvs. jeg træder meget på ydersiden af min fod. Når jeg bliver observeret bagfra står mine underben også en smule lateralt på talus (knogle i foden) hvilket også resulterer i mest vægt på ydersiden.

Jeg har altid synes mine m. vastus medialis var underudviklet i forhold til mine m. vastus lateralis. Kan dette skyldes at jeg, også under vægttræning, skaber mest stress på hele den laterale side af min ben, altså m. vastus lateralis?

Vil det være en dårlig idë at købe en sål med støtte på ydersiden således at jeg vil få et mere jævnt fordelt tryk eller vil det være en dårlig idë at manipulere med min naturlige biomekanik?

Jeg har ingen problemer med min udadpronation andet end at jeg har svært ved at få udviklet vast. med.

Link to comment
Share on other sites

:) Mit umiddelbare svar vil være:"If it aint broken, then dont try to fix it"! ;)

Prøv istedet at finde alternative måder at træne VM på.. Jeg kender ikke til specifikke metoder til træning af "den store del" af VM, men taler vi VMO (den sidste del af VM medialt over knæskallen), drejer det sig eks. om at træne de sidste 10 grader til fuld ekstension af knæleddet.

Btw: Det modsatte af Pronation hedder Supination.

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Du kan prøve med 1 1/4 leg extensions (hvor du kører op, sænker 1/4, kører op igen og sænker helt = 1 rep).

Eller tunge, partial squats (tungere end du ville kunne klare ved fuld ROM) - hvis dine knæ kan have det.

Kan kun tilslutte mig Jørgen L: det er dumt at pille ved den naturlige biomekanik, hvis den ikke giver dig skader. Du risikerer blot at få skader af det, gr. skævbelastning af sener mv. :unsure:

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share