Squat-teknik


Cat
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er pludselig kommet i tvivl om hvor bred ens fodstilling skal være i squat :confused2: ???

Jeg har længe kørt den med ca skulderbredde (måske en lille bitte smule bredere)... Men her for et par uger siden var der en vægtløftertræning der fortalte mig at jeg sku' stå meget smallere (og desuden dreje fødderne lidt mere udaf end jeg i forvejen gjorde).... Og så læste jeg i går at jo smallere forstilling jo hårdere for knæene (netop modsat af hvad træneren havde fortalt...) så nu er jeg bare fuldstændig forvirret :blink:...

Er der mon en eller anden der kan hjælpe???

På forhånd tak :bigsmile:

:wave: Cat

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det er ret individuelt i forhold til hvordan man er bygget.

Det plejer at være en god rettesnor at se hvordan de "gode" og erfarne gør det, så jeg kiggede lige på de videoer jeg havde liggende fra DM i Horsens (2003), og der står så godt som alle med en lidt bredere end skulderbred fodstilling og med fødderne i en 20-40 graders vinkel udaf i forhold til lige frem.

Det må også betyde en del hvilke muskler man vil ligge vægt på, men det kan folk med lidt mere indsigt i anatomi nok uddybe.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Jeg har personligt en meget bred fodstilling med fødderne pegende udaf da jeg har læst det skåner knæene!? :blink: Synes også den er rimelig mild mod knæene, men er i tvivl om hvorvidt øvelsen kan måle sig med squats i alm. fodstilling?? :confused2:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share