Cyklus-Max. er for let!


Martin
 Share

Recommended Posts

Hej alle kloge hoveder!

Jeg er i gang med min første "Power to the people" -cyklus. Jeg har i dag trænet næstsidste pas, og i morgen er det så sidste pas.

Problemet er bare at det var meget nemt i dag (hvis det kan være et problem), og hvad gør man så....Forlænger jeg cyklusen (dvs. fortsætter med samme progression som hidtil, indtil jeg rammer en "hård" dag), eller starter jeg en ny cyklus som lægger lidt hårdere ud...

Er det nødvendigt at holde fri (deload), når nu jeg ikke har været presset...

Ved godt det er mange spørgsmål, men det er mit første forsøg på periodisering, så jeg har været ret meget i tvivl om mange ting på det sidste.... :confused2:

Link to comment
Share on other sites

Ville du have noget imod at skrive, hvordan den cycle har set ud, hvilket Pavel program program du har kørt, 2x5? og eventuelt lidt erfaringer med det?

Synes det lyder spændende :)

Forresten her er et godt link til lidt omkring Pavels programmer, måske finder du noget nyttigt ;) - Pavel's Strength Routines

Edited by simondj
Link to comment
Share on other sites

TJ > Det var lige det svar jeg håbede på! :) Jeg havde glædet mig til at blive presset her mod slutningen af cyklus, og ville nødigt "deloade" uden at have været presset <_<

SimonDJ> Erfaringer; Jeg har kørt PTP (2*5) med DL, SQ, BP. Min cyklus har varet 15 dage, hvor hver disciplin har været kørt i alt 10 gange. Jeg har kørt 4-5 dage i træk, og så en dags pause. Progressionen har været 2,5-3% hver dag i "de tre store".

Dertil har jeg kørt lidt vedligeholdelse af dips, chins, bent over rows, skulderpres ca. hver tredje træningspas, for ikke at miste den tidligere opbyggede styrke i disse øvelser.

Det har været lidt mentalt hårdt at IKKE være smadret efter træning - det var jeg nemlig vant til fra tidligere. Men på den anden side er det superfedt at gå fra centeret og så være klar til at "take on the world".

Min styrke er steget "en del", men det er svært at gøre op eksakt da jeg er gået fra 5*5 til nu 2*5. Jeg tror dog, at jeg har et væsentligt styrkeøgningspotentiale, da jeg har været konstant "overreached" i min tidligere træning (som ikke var periodiseret, men bare med stigende vægt fra tid til anden - i 2 år!!)

Desuden har jeg læst Pavels bog "PTP" og derfra har jeg fået en del tekniktips; bl.a. "irradiation" synes at virke godt for mig.

Det var mine umiddelbare tanker - hvis du vil vide noget specifikt, så er du mere end velkommen til at spørge.

NB: Hvis det ikke er fremgået allerede, så kan jeg lige sige at dette absolut ikke er min sidste PTP cyklus. (Jeg har også kigget sultent på PTP varianten "54321", men den må vente lidt endnu - se evt. Count for Big Gains - 54321)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share