Seated/lying EZ-bar French presses


The Tiger
 Share

Recommended Posts

Ja, ok - det var måske nok et lidt dumt spørgsmål. Men tager du en øvelse som militarypress, så har det nu en gang været diskuteret flere gang om fordele og ulemper ved at træne denne øvelse "stående vs siddende".(Så det må jo også have været totalt fjollet, ik!) Her husker jeg nemlig, at Thomas J kom med flere gode argumenter for netop at lave denne stående - DERFOR undrede det mig, at french presses ALDRIG bliver vist stående.

Jeg har således også taget en selsvstænding beslutning, da jeg lavede french press øvelsen stående i går - uden nogensinde at have set nogen gøre dette! Når jeg så alligvel opretter et indlæg om dette "fjollede spørgsmål", så er det altså blot fordi, at jeg i går har lavet en selvstænding beslutning med denne øvelse, men ville lige sikre mig, at grunden til, at man aldrig hørte om nogen, der lavede den stående var, at der var større risiko for en potentiel skade end siddende.. Hvis jeg kunne overføre det til militarypress, så ville jeg nemlig kunne remse flere fordele op ved at lave den stående, hvilket måske kunne være interessant for flere nybegyndere.

Edited by The Tiger
Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart vil jeg mene at den sikreste form er liggende for denne øvelse, da det minimerer muligheden for en rygskade. Det er naturligvis afhængig af vægten på stangen samt udøverens styrke og ikke mindst korrekt udførelse af øvelsen.

Et alternativ kunne være at udføre øvelsen siddende med støtte i det nederste af ryggen inden der forsøges med den stående variant.

Bruger selv en EZ-bar for at skåne håndleddet.

Kim S

Link to comment
Share on other sites

hvilket måske kunne være interessant for flere nybegyndere.

Xax> Enig - Jeg vil dog mene at de nævnte øvelser er de *sikreste* at starte op med, såfremt vi taler om nybegyndere mht. at undgå en evt. rygskade.

Kim S

Edited by Kim S
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share