Underarm--->overarm


devito
 Share

Recommended Posts

På nuværende tidspunkt har jeg ikke nogen øvelse til underamene og i de år jeg har trænet har jeg måske haft palmar & dorsal flektioner med DB i programmet max. 2mdr...

Jeg har hørt mange sige at hvis man træner ben stimulerer det også overkroppens vækst....... kan man sige det samme om underarm----->overarm? atlså at underarms træning stimulerer overarmen?

det skal lige siges at jeg har de tyndeste underarme <_< men jo nok ik så mærkeligt ;)

Vil disse 3 øvelser ikke dække træningen for underarm: palmar og dorsal flektion med DB og så hammer til Brachiradioalis....

og hvad med grebsklemmerne eller hvad man skal kalde dem?

Devito :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hørt mange sige at hvis man træner ben stimulerer det også overkroppens vækst....... kan man sige det samme om underarm----->overarm? atlså at underarms træning stimulerer overarmen?

Det man mener er, at tung træning af store muskelgrupper (benene m.m.) udløser et hormonrespons, som fremmer muskelvæksten i hele kroppen. Da underarmene er en ret lille gruppe, kan man ikke få den effekt ved underarmstræning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror faktisk at jeg forveksler det, er armbøjninger ikke hvor man ligger på maven og presser kroppen op ved hjælp af armene? Pushups er jeg ikke sikker på hvad er.

Nej, det er armstækninger! Man strækker sine arme idet man skubber sin krop op fra jorden deraf de bedre engelske navn push-ups ;)

Armbøjninger er vel hvad man ofteste også kalder kropshævninger eller chinups!

Link to comment
Share on other sites

Reverse curls med stang træner også underarme - en øvelse vist nok brugt en del af boksere for bl.a også at styrke håndleddet.

Hammer curls som du selv nævner er bestemt heller ikke en dårlig øvelse for underarm.

Kim S

Reverse er vel det samme som overhåndscurl dem har jeg prøvet men fuck de gjorde nasssssssss ;)

Devito

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hørt mange sige at hvis man træner ben stimulerer det også overkroppens vækst....... kan man sige det samme om underarm----->overarm? atlså at underarms træning stimulerer overarmen?

Det man mener er, at tung træning af store muskelgrupper (benene m.m.) udløser et hormonrespons, som fremmer muskelvæksten i hele kroppen. Da underarmene er en ret lille gruppe, kan man ikke få den effekt ved underarmstræning.

Æv ;)

Devito

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share