proteinprodukt bedre end anabolske steroider


Antaeus
 Share

Recommended Posts

tja...information fra fabrikanten selv skal altid tages med et gran salt.

Og det skal det også her. Selve produktet er der ikke noget i vejen med(har selv brugt det). De resultater som jeg har hørt om ved brug af steroider udelukker at dette pulver skulle være mere effektivt end disse.

De resultater som jeg snakker om, er op til 10 kg muskelmasse om måneden. Det lyder lidt vildt og jeg tror ikke helt på det, men generelt ligger det på 3-4 kg muskelmasse om måneden ved brug af steroider(baseret på folks erfaringer fra div. forums). Så vidt jeg ved kan man ikke opnå 3-4 kg om måneden i muskelmasse vha. pulver alene. Andre faktorer som træningsmetoder, mad, hvilke og individuelle genetiske anlæg spiller også ind.

Om selve pulveret så er godt?

Man siger jo at pris er lig kvalitet, så det siger vel næsten sig selv her. Jeg har dog selv haft pænt gode resultater med dette produkt, så baseret på mine egne erfaringer kan jeg da godt anbefale det...

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er hvis også kun i teorien at man kan tage 110 gram på om dagen (8-10kg på 3 måneder) ved det perfekte træningprogram og kostplan, når man ustandselig ser hvor hårdt folk knokler og køber i dyre domme af kosttilskud, for så at tage 3 kg på i løbet af 12 måneder, og måske kun øge deres presstation i f.eks. bænkpress fra 120kg til 130kg. For slet ikke at tale om alle dem der har trænet i årevis, og brugt en "hel bondegård" på diverse kosttilskud, uden at man kan se at de vægttræner. Man skal nok prøve at være indforståent med at det genetiske spiller en meget stor rolle. Jeg har set personer der næsten bare skal "se på " en håndvægt for at vokse. Sådan er der så meget der er uretfærdigt, og selv den bedste kostplan og det bedste program hjælper ikke. Det er nok her at nogle føler sig fristet til at bruge dopingmidler, da disse giver omgående og synlig virkning.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Hey

Ville smide en kommentar.

Nu har jeg ikke anvendt det omtalte produkt selv. Jeg købte en bøtte proteinpulver (6kg) hos danlabnutrition .. kostede mig 600kr! Herefter trænede jeg hårdt! Drak 3-4 gange af dette pulver om dagen til 400ml mælk hver gang.. spiste på denne måde alle de nødvendige kcal og protein behov.... .. men da jeg er lidt kritisk indstillet til koststilskud (har svært ved og tro på de virker) spiste jeg også mine kcal og protein behov ved siden af dette kosttilskud! Dvs. jeg fik det dobbelte! .. gjorde dette i en måned og tog 4-5kg på! .. meget imponerende synes jeg.. og da jeg vejede 55kg da dengang og kom op på 60 kg vil jeg ikke mene dette kunne være fedt da min fedtprocent samtidig var lav. Derfor vil jeg mene det er muligt og tage 4-5kg muskelmasse på naturligt .. .på en måned.. man siger ½kg om ugen.. men kan ikke se hvorfor dette tal ikke også kan være det dobbelte.. spiste trods alt det dobbelte! .. blev dog træt af og spise så meget efter en periode.. for det var meget så jeg stoppede.. men min vægt blev ved med og stige.. nu vejer jeg 64-65kg om dagen 63kg om morgenen.. dvs taget 3 kg på.. er stadig slank men har en rigtig pæn veltrænet overkrop og på mine billeder kan man ikke modsige dette:)

Proteinpulver virker.. skal bare anvendes rigtigt!

Link to comment
Share on other sites

Kalp:

Tror du også på julemanden?

Du kan ikke bilde nogen ind, at du har taget mere end et kilo ren muskelmasse på om ugen i en måned. Det er utopi. :lol:

Hvis du vejede 55, så har du også været en pind og mon ikke, at du, undervejs i dit ædegilde, også har taget et par kilo fedt på?

Du får tre gæt, hvis du gætter rigtigt første gang så må du gætte igen :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Ja man kan selvfølgelig altid sige, at alt er muligt og hvis og hvis.

I Kalp's tilfælde tror jeg ikke det er muligt, da jeg kan forstå, at han var en lille nybegynder på 55 kilo, da det skete, og det er vel ham, som vi snakker om.

Noget andet er, at hvis han, som han siger, har fordoblet sin kost, så skal han være et genetisk freak for ikke at tage fedt på.

Noget andet er, at der stort set ALTID står sådan noget bras på smarte produkter, såsom at det er 2000% bedre end alt andet og tag 70 kilo muskler på, på to dage. Det er altså ikke noget, som man skal lytte til, med mindre der måske er lavet flere selvstændige videnskabelige undersøgeslser, der kan påvise det.

Man skal ikke tro på alt, hvad man læser, specielt ikke når det er led i en markedsføringsstrategi for et produkt.

Link to comment
Share on other sites

Lidt pudsigt hvordan denne ældgamle tråd er blevet gravet frem i dagens lys. Jeg mener at kunne ærindre, at "Antaeus" arbejder for kosttilskudsindustrien, men har ingen anelse om han er associeret med den danske afdeling af AST Sports Science.

Mht. artiklen kan jeg ikke få link'et til at virke, men har til gengæld fundet en tilsvarende - hvis ikke identisk - artikel på deres hjemmeside: Sådan bruges VP2 - Af Paul Cribb B.H. Sci. HMS. Trænings fysiolog. Oversat til dansk af Martin Ludvigsen, AST Sports Science Danmark.

Hvis produktet kunne leve op til bare halvdelen af det de påstår, ville jeg købe en trillebør med VP2. Både "trykfejl", uheldige formuleringer og direkte forkerte påstande i artiklen virker heller ikke synderligt professionelt. :thumb_down:

Link to comment
Share on other sites

Fist:

Hvis sådanne produkter virkelig virkede, så behøvedes de jo ikke engang reklamere for det. Så skulle det nok sælge sig selv.

Jeg er helt med på logikken, men sådan hænger tingene ikke helt sammen i den virkelige verden. Vi bliver som bekendt tæppebombet med reklamer for både nyttige, brugbare, ubrugelige, latterlige og ikke mindst overflødige produkter. Med andre ord kan det være svært at skue hunden på hårdene, men én ting er næsten altid sikkert: Man kan roligt trække mindst 10% fra det som reklamerne lover os. ;)

Som amerikanerne siger: "Believe half of what you see, and none of

what you hear".

Edited by Tr0lle
Link to comment
Share on other sites

"Hvis produktet kunne leve op til bare halvdelen af det de påstår, ville jeg købe en trillebør med VP2. Både "trykfejl", uheldige formuleringer og direkte forkerte påstande i artiklen virker heller ikke synderligt professionelt."

Helt enig.....proteinindholdet må også være opgivet på "dry-basis" idet indholdet angives til 96 % protein og 4 % kulhydrat. Proteinpulvere indeholder altid en smule fugt og aske, men åbenbart ikke deres – dette kan dog skyldes, at netop den type isolat de anvender er ”den nye isolat (VP2 – VyoPro2) er den reneste, mest effektive og avancerede Oligopeptide Whey Protein Isolate” :lol: :lol: :lol:

Ser man bort fra deres forvrøvlede artikel er produktet dog et ganske godt produkt. Rent whey isolat er, som det fremgår af deres artikel, det ypperste man kan få indenfor whey protein. Antager vi så, at whey er bedre end protein fra æg, soja osv., ja så indeholder produktet faktisk noget af det bedste protein der overhovedet findes.

Men men men…..AST har ikke patent på at putte rent whey isolat (whey protein isolate) i deres produkter og er heller ikke de eneste der gør det. Og kigger man efter vil man sikkert finde ud af, at valleprotein isolat (som i bund og grund er hvad produktet indeholder) kan købes langt billigere andre steder end hos AST.

Det gælder bare om at læse lidt på varedeklarationen i stedet for at lade sig narre af smarte sælgere og kloge ”forskere”!!

Edited by Anterior Deltoid
Link to comment
Share on other sites

Klap: :w00t: :lol:

Ant delt. godt indlæg.

Er dog ikke enig i at kilder til protien såsom æg og bønner er lige så gode som Vhey (valle)! Ihvertfald ikke lige efter træning! Grunden til dette er at Valle har et højere Glykemisk index end æg og bønner. Jo højere Gly-index jo hurtigere optages proteinet (fordøjes og kan sendes videre til tarmen, blodet, leveren og musklerne). Men men.........

Hvis vi allerede i vores kost har sørget for at der er et "konstant" overskud at protein i kroppen, er Valle (og protein tilskud generelt) Totalt overflødigt!!!

Tager selv Valle :w00t: , da jeg ikke har tid til at spise 6-8 gange om dagen og ydermere ikke har lyst til at spise under eller lige efter træning.

Dog er der stadigvæk uenighed om præsist hvor hurtigt forskellige proteiner optages i organismen, så spiser man ikke lige 6-8 gange dagligt, kan man med valle effektivt udnytte "Mulighedernes vindue" ved at indtage det lige efter træning! (eller under).

I mukelcellen er er små "fange arme" der optager "føden" og disse bliver mange dobblet når cellen "tømmes" for "protein". Disse ekstra "fange arme" er tilstede op til 90 min efter træning..... mulighedernes vindue!

Edited by Dr. Boris
Link to comment
Share on other sites

"Er dog ikke enig i at kilder til protien såsom æg og bønner er lige så gode som Vhey (valle)! Ihvertfald ikke lige efter træning!"

Nej...men det var heller ikke hvad jeg mente. ;) Men jeg ville heller ikke udnævne valle til at være den ENESTE anvendelige proteinkilde.

Min pointe var at HVIS man antog, at valle var overlegen i forhold til æg, soja osv så var whey isololat det bedst tilgængelige proteinpulver på markedet.

Link to comment
Share on other sites

Dr. Boris:

Du skriver:

Er dog ikke enig i at kilder til protien såsom æg og bønner er lige så gode som Vhey (valle)! Ihvertfald ikke lige efter træning! Grunden til dette er at Valle har et højere Glykemisk index end æg og bønner. Jo højere Gly-index jo hurtigere optages proteinet (fordøjes og kan sendes videre til tarmen, blodet, leveren og musklerne).
Du skal passe på ikke at blande pærer og æbler sammen (som flere matematiklærere ynder at udtrykke det). Det glykemiske index (GI) er ikke myntet på koncentrerede proteinkilder, men derimod kulhydratrige fødevarer. Tallet forsøger at afspejle produktets effekt på vores blodsukkerniveau.

Der bruges helt andre begreber til at beskrive proteiners optagelsesevne etc.

Tager selv Valle  , da jeg ikke har tid til at spise 6-8 gange om dagen og ydermere ikke har lyst til at spise under eller lige efter træning.

Dette er helt fint, så længe du ikke bruger proteinpulveret som en direkte måltidserstatning.

I mukelcellen er er små "fange arme" der optager "føden" og disse bliver mange dobblet når cellen "tømmes" for "protein". Disse ekstra "fange arme" er tilstede op til 90 min efter træning..... mulighedernes vindue!

Hér tror jeg gerne, at jeg vil bede dig om at uddybe ovenstående lidt bedre!

Edited by Tr0lle
Link to comment
Share on other sites

Du skal passe på ikke at blande pærer og æbler sammen (som flere matematiklærere ynder at udtrykke det). Det glykemiske index (GI) er ikke myntet på koncentrerede proteinkilder, men derimod kulhydratrige fødevarer. Tallet forsøger at afspejle produktets effekt på vores blodsukkerniveau.

Der bruges helt andre begreber til at beskrive proteiners optagelsesevne etc.

Min fejl..... er vist blevet lidt rusten i ernæring!! "Biologisk værdi" ;)

Q

Dette er helt fint, så længe du ikke bruger proteinpulveret som en direkte måltidserstatning.

Bruger det faktisk til dette, 1 ud af 6 måltider om dagen! Hvorfor kan dette ikke være optimalt?

I mukelcellen er er små "fange arme" der optager "føden" og disse bliver mange dobblet når cellen "tømmes" for "protein". Disse ekstra "fange arme" er tilstede op til 90 min efter træning..... mulighedernes vindue!

Hér tror jeg gerne, at jeg vil bede dig om at uddybe ovenstående lidt bedre!

Er ikke lige "up to date" til at komme med en flot fysiologisk udredning, derfor blev det meget fordansket... (og meningen var at det også skulle blive mere forståligt for alle) :(

Men det er jo det der sker! ;) (viden fra ernærings kursus med Chris Mcdonald)

Edited by Dr. Boris
Link to comment
Share on other sites

Hvis vi antager at producenten ikke har opfundet et nyt vidunder protein med en BV værdi på 2001, så må det antages, for at sammenligningen skal have nogen form for validitet, at referencegruppen, krudtuglerne, IKKE har tager protein supplementer!! Ikke sandt ? I hvilket tilfælde det måske lyder lidt mere sandynsligt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share