Hvad indtager i?


Andaran
 Share

Recommended Posts

Hvis du begynder at tælle finder du også ud af hvad der mætter i forhold til energien... ;)

Jeg gufler lige omkring 2000 Kcal i øjeblikket. Er ved at finde frem til hvor meget der skal til for at smide kg og samtidig kunne træne. Læs min log for mere info...

191 cm

123 kg

28 år

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

Anyone -->

4000-4500kcal på træningsdage

3000-3500kcal på ikke træningsdage

Jeg regner med at grunden til det forskellige indtag skyldes at du gerne vil tage muskelmasse på, uden at tage fedt på. Men tror du at denne form for "micro-management" af kalorieindtaget kan lade sig gøre. Har du fået nogen resultater ud af det?

Jeg har nemlig tænkt lidt på det samme, men har opgivet tanken igen. Argument for at det ikke kan lade sig gøre var vist, at restitutionen for en stor dels vedkommende forekommer på hviledagene, og at man derfor har brug for ekstra kalorier i denne periode for at opbygge muskelmasse.

Link to comment
Share on other sites

diller -> de 1000kcal ekstra kunne vel svare til det ekstra energiforbrug man har ved 1½ - 2 timers hård styrketræning med tilhørende efterforbrænding, så energioverskuddet pr dag er nogenlunde ens.

Bare en tanke.

Jeg spiser i øvrigt cirka det samme alle dage (energimæssigt), men på træningsdage ryger der ~500kcal oven i hatten fra træningsshaken.

Lige pt spiser jeg bare for at holde massen (er midt i en SD)

2700-3000 vil jeg tro (tæller ikke kalorierne særlig tit, men jeg mener der er nogenlunde styr på sagerne)

Stats:

91kg

182cm

22år

Når jeg går i krig igen med træningen er det for at tage på og indtaget bliver der ca 3300-3800 (I hope)

Link to comment
Share on other sites

de 1000kcal ekstra kunne vel svare til det ekstra energiforbrug man har ved 1½ - 2 timers hård styrketræning med tilhørende efterforbrænding, så energioverskuddet pr dag er nogenlunde ens.

MaxP har helt ret her!

Jeg oplever bestemt at det er lettere at holde fedtet nede ved at zig-zagge sine kcal. (At ferie perioden så fuldstændig smadrede de gode intentioner er en anden sag. :bblush: )

Link to comment
Share on other sites

175 cm.

70 kg. (men har taget MEGET på de sidste uger...)

Vedligehold: ca. 12000 kJ. + energiforbrug ved træning.

I praksis spiser jeg forskelligt alt efter træningsmængden fra dag til dag - det virker nu en gang bedst hvis denne svinger MEGET.

For tiden - ikke så meget styr på kosten - dejligt bare at "svine" sig til ;)

Link to comment
Share on other sites

fis i en hornlygte.

Man kan med fordel ligge et par refeeddage ind, men der holder hokus pokus også op. Vil man cutte skruer man ned, vil man gaine så skruer man op - simpelt og effektivt. Og det er længe fint nok at udregne kcal-gennemsnittet over en uge.

Edited by BaskeT
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share