Skrald i ørerne under DL?


devito
 Share

Recommended Posts

Af en eller anden grund kunne jeg ikke lade være med at lave PR forsøg idag... :unsure:

HAvde en alle tiders opvarmning til det: 10-6-4-2 = 50+90+120tror jeg <_< +150

Og så 1 med 175kg yihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :) :) :) :) :)

Det er det mest mysteriøse løft jeg nogensinde har lavet... idet jeg strækker helt igennem giver det et ordentligt skrald i ørerne, ligesom nogen slår en hammer på en stor stål plade eller lign.

NOgen der har prøvet det før eller ved hvad det kunne være?????

man går jo næsten og bliver helt nervøs. tror jeg 110% skal til at relaxe lidt med det dødløft, by the way det er først 6gang jeg kører øvelsen....

Devito

Link to comment
Share on other sites

Hvordan var din hørelse umiddelbart efter og hvordan er den nu?

lige efter løftet var jeg hlet shaky i kroppen og disorienteres, men da det gik over ca 7-8sek. var dert som om nogen have skruet op inde i hovedet, sys faktisk jeg hørte overdrevet godt bagefter......

ingen susen eller piven i øret overhovedet... og nu som jeg sidder og skriver her er der nada problemer,håber jeg da stærkt.....

Devito

Link to comment
Share on other sites

har lige snakket i tlf med min anatomi lærer....

hun mente at lyden kunne være opstået fra trykudligning.. det lyder jo ret sandsynligt, da jeg nærmest står med åben kæft på toppen af løftet.....

men hører stadig gerne erfaringer eller forslag, jeg er stadig meget utryg ved situationen :(

Devito B)

Link to comment
Share on other sites

Kan sagtens være din Sternocleidomastoideus (ja, det hedder den faktisk :lol: ), som går fra bag øret til brystbenet lige foran struben.

Denne muskel kan i sig selv give smerter i ørerne og balance problemer :)

Hmm, skraldet var en lyd ;) og løftet var dødløft

Devito

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ret så sikkert på at det har noget at gøre med at man ikke kan brøøøøøøllllllleeeeeeeee uhæmmet og råbe i løftet.. man holder ligesom igen for ikke at gøre sig uvenner med personalet..

det tror jeg faktisk er farligt når man holder det tilbage.....

Devito

Link to comment
Share on other sites

I og med din hørelse blev bedre bagefter, så tyder det på en trykudligning. Helt normalt og ganske ufarligt, du har blot haft en voldsom éen af slagsen, sikkert på grund af et større undertryk i mellemøret.

Forkølet for tiden? Det kan være derfor du havde undertryk i mellemøret. Forkølelse, halsbetændelse, bihulebetændelse mv. får slimhinden til at hæve sig, så tuba auditiva (forbindelsen fra svælg til mellemøre) lukker til, og der skabes undertryk oppe i mellemøret (da slimhinden heroppe absorberer ilten). Det giver nedsat hørelse, da trommehindens bevægelsesfrihed mindskes - hvilket du først lagde mærke til da hørelsen pludseligt blev normal efter trykudligningen.

Kør endelig på med dødløft, det giver ikke høreskader ;)

Link to comment
Share on other sites

I og med din hørelse blev bedre bagefter, så tyder det på en trykudligning. Helt normalt og ganske ufarligt, du har blot haft en voldsom éen af slagsen, sikkert på grund af et større undertryk i mellemøret.

Forkølet for tiden? Det kan være derfor du havde undertryk i mellemøret. Forkølelse, halsbetændelse, bihulebetændelse mv. får slimhinden til at hæve sig, så tuba auditiva (forbindelsen fra svælg til mellemøre) lukker til, og der skabes undertryk oppe i mellemøret (da slimhinden heroppe absorberer ilten). Det giver nedsat hørelse, da trommehindens bevægelsesfrihed mindskes - hvilket du først lagde mærke til da hørelsen pludseligt blev normal efter trykudligningen.

Kør endelig på med dødløft, det giver ikke høreskader ;)

Forkølet for tiden?
Nope :)
tuba auditiva

det lød lidt som det ord jeg ik fik med fra min anatomi lærer ;) hun mente det var fordi jeg startede med munden lukket, og så lukker op for biksen i afslutningen :tongue:

Kør endelig på med dødløft, det giver ikke høreskader ;)

der skal ihvertfald være frihed til at skråle "smerten" ud B) som der desværre ik er i mit center... TJ har ret i at det er et løft der som man skal angribe med en hvis agressivitet og det funger ik så godt i et motionscenter <_<

Devito

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share