Snurren i brystet


simondj
 Share

Recommended Posts

Nogle gange når jeg har vågner, har jeg en snurrende fornemmelse i brystet, men det er kun i venstre side :confused2: Det kommer også nogle gange, når jeg læser og har armene tæt ind til kroppen (sikkert også sådan en position jeg har sovet i)

Gætter på at det er en nerve/blodåre som armen trykker på eller måske pga. nogle mærkelige stillinger jeg sover i?

Håber ikke det lyder for kryptisk og at i har nogen bud på, hvad det skyldes :)

Link to comment
Share on other sites

Er det i selve brystmusklen eller lige under ? Du siger snurrende - er der smerte forbundet med det ?

Prøvede noget lignede, hvor jeg fra tid til anden oplevede smerte lige under brystet - var urolig for at det var hjerterelateret og gik derfor til lægen som ikke umiddelbart kunne finde noget.

Efterfølgende har jeg efterrationaliseret lidt på det og er kommet til den konklusion at det måtte hænge sammen med min mavetræning, som blev kraftigt intensiveret på samme tidspunkt som smerten opstod.

Varigheden var ca. 1 måneds tid hvor efter smerten forsvandt så pludseligt som den var kommet.

Jeg vil anbefale at du taler med lægen - better safe than sorry !

Kim

Edited by Kim S
Link to comment
Share on other sites

Ingen smerte og ingen intens mavetræning. Det er ikke smerte, men mere ligesom når ens fod sover. Kan ikke helt sige om det er i brystmusklen eller under.

Det kommer nogle gange og har haft det i længere tid. Tror det udløses af at jeg har sovet på en speciel måde, men ved ikke helt.

Jeg vil anbefale at du taler med lægen - better safe than sorry !

Ville lige høre om der var nogen som havde lignende erfaringer med dette, eller om der var nogle fysioterapeuter herfra MOL som havde noget at sige om det inden jeg gik til læge :)

Har forresten fået konstateret anstrengelses astma, men tvivler på det har noget at sige, da det jo sker når jeg intet laver og pga. min arm trykker på noget... :unsure:

Edited by simondj
Link to comment
Share on other sites

Snurrende fornemmelser af den art (og når du samtidigt nævner noget med en arm der i klemme), skyldes ofte nervekompression. Om det så er centralt i hvirvelsøjlen eller distalt i brystet/armhulen er lidt sværere at sige. Men prøv at notere dig nøjagtigt hvor den snurrende fornemmelse er, og hvilken stilling der har fremkaldt det.

Link to comment
Share on other sites

Snurrende fornemmelser af den art (og når du samtidigt nævner noget med en arm der i klemme), skyldes ofte nervekompression. Om det så er centralt i hvirvelsøjlen eller distalt i brystet/armhulen er lidt sværere at sige. Men prøv at notere dig nøjagtigt hvor den snurrende fornemmelse er, og hvilken stilling der har fremkaldt det.
Synes det er lidt svært at mærke, hvor præcis det kommer fra. Men det føles som om det kommer i eller lige bag brystet...

Stillingen der fremkalder det er, hvis jeg sidder og fx læser en bog, eller noget andet som kræver jeg holder armene op foran mig og indtil kroppen.

Det skal dog siges at denne stilling ikke altid fremkalder det og at der kan gå et par uger imellem jeg har det... :unsure:

Forresten hvad er hvirvelsøjlen og hvad betyder distalt i brystet? :confused2:

Hvis det snurrer, så snur igen!   

Sorry... 

Stive stodder! Du burde få noget at spise eller gå i seng istedet for at sidde på MOL i den tilstand :D

Edited by simondj
Link to comment
Share on other sites

Når du skriver bag brystet, mener du så lige under brystmusklen?

Der løber nerver om foran, som forsyner bl.a. serratus anterior og pectoralis. En af disse kan blive klemt og derved "give lyd fra sig". Der er ikke noget farligt i dette, sålænge det ikke er vedvarende og/eller du mærker krafttab. Hvis det skulle ske (krafttabet), skal du søge læge øjeblikkeligt.

Hvirvelsøjlen er et andet ord for rygsøjlen.

Distalt betyder "længere væk". Det som jeg filosoferede over var, om du afklemmer nerven i rygsøjlen, eller ude ved musklen. Næste gang du oplever det, kan du måske afgøre det ved kun at ændre på din stilling i ryggen, og se om det forsvinder/bliver værre.

Link to comment
Share on other sites

Når du skriver bag brystet, mener du så lige under brystmusklen?

Der løber nerver om foran, som forsyner bl.a. serratus anterior og pectoralis. En af disse kan blive klemt og derved "give lyd fra sig". Der er ikke noget farligt i dette, sålænge det ikke er vedvarende og/eller du mærker krafttab. Hvis det skulle ske (krafttabet), skal du søge læge øjeblikkeligt.

Nu du siger det, så er det nok serratus anterior, som jeg også mærker det i. Det er aldrig vedvarende, men jeg har det dog alligevel en gang imellem og har haft det i en del tid.

Jeg har intet krafttab mærket.

Hvirvelsøjlen er et andet ord for rygsøjlen.

Distalt betyder "længere væk". Det som jeg filosoferede over var, om du afklemmer nerven i rygsøjlen, eller ude ved musklen. Næste gang du oplever det, kan du måske afgøre det ved kun at ændre på din stilling i ryggen, og se om det forsvinder/bliver værre.

Ok, det giver lidt bedre mening. Det prøver jeg så næste gang :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share