En ganske almindelig træningsdag i OBBC


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ok jeg kan ikke løfte 135kilo, men så ville jeg hellere køre med 130 og så ikke cheate(buge sådan i lænden) så meget....

Man er nok hurtig til at dømme uden at vide hvad formålet er?

Ganske simpelt. Det er tilladt at bue sådan med kroppen, sålænge man overholder regelsættet hvilket jeg også gjorde.

Løfteren skal ligge på ryggen med skuldre og sæde i berøring med bænkens overflade. Skoenes såler og hæle skal være i berøring med gulvet eller forhøjningerne. Hans hænder skal gribe fat i stangen, som ligger i stativet, med tommelfingeren rundt om stangen. Denne stilling skal opretholdes under hele løftet.

Efter at have modtaget signalet skal løfteren sænke stangen ned på brystet og holde den stille der med en tydelig og synlig pause. Med holde stille menes, at der er et tydeligt stop. Et-sekundreglen anbefales; dvs. der tælles til ét, mens stangen ligger stille på brystet. Løfteren skal så presse den op i strakte arme, uden at der forekommer en overdrevent ujævn udstrækning, og på en sådan måde, at begge arme strækkes endeligt ud på samme tid. Når stangen holdes stille i strakte arme, vil det hørlige signal "rack" blive givet til at lægge stangen tilbage i stativet.

Faktisk er det dumt at lade være, når det er indenfor regelsættet. For din egen skyld så lad være med at komme med sådanne uvidende kommentarer. ;)

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

Sjovt at få nogle stemningsbilleder...  :)

Selv er jeg ikke meget for at blive offentliggjort på nettet, det er nok mest tanken om at have Jørgen eller DKman til at sidde og wanke den af til billederne ;)

Høhø, ja folk som os river den naturligvis af til et hvilket som helst foto af en mand, lissom du sikkert river den af til et hvilket som helst foto af en kvinde. :blink: Seriøst. Du har intet at frygte. :)

Bortset fra det er det sjovt at se fotos fra OBBC. Jeg troede, det mere var en mørk lille hule med løbesod på væggene og tyve bænke på række.

Edited by mdk
Link to comment
Share on other sites

Høhø, ja folk som os river den naturligvis af til et hvilket som helst foto af en mand, lissom du sikkert river den af til et hvilket som helst foto af en kvinde. :blink:

Ja ja, hvis det kan redde jeres dag, så fint med mig. :tongue: :lol:

OBBC er skam et såkaldt fitnesscenter, så helt skummelt er det altså ikke, men vi arbejder hårdt på at få det gjort mere skummelt og mørkt. :evillaughter:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share