Viden på MOL før og nu


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Jeg tænkte det kunne være sjovt at grave dybt i foraet og læse nogle af de RIGTIG gamle tråde.

Umiddelbart virker det som om flere af de samme emner er oppe vende nu som dengang, bortset fra der står lidt mindre om HIT og lidt mere om HST nu :lol:

Så nu vil jeg hører alle de erfarne rotter på MOL hvordan i har oplevet MOLs udvikling, og hvad er i SELV blevet klogere på?

Link to comment
Share on other sites

Ud fra nuværende viden om motion, ernæring mm. så ville jeg sætte hvor meget jeg vidste af dette før MOL og hvor meget jeg har lært fra MOL til:

Hypertrofitræing: Før MOL 10 % - fra MOL 90 %

Styrketræning: Før 0 % - fra MOL 100 %

Cardiotræning: Før 70 % - fra MOL 30 %

Kost: Før 80 % - fra MOL 20 %

Vægttab: Før 80 % - fra MOL 20 %

Link to comment
Share on other sites

En ting er, hvor klog man selv er blevet, men hvor klog er "MOL" blevet? MOL er jo efterhånden er stor social konstruktion af viden, - en slags vidensmasse, der langsom ændrer sig.

Men er MOL egentlig blevet klogere?

Der er i hvert fald en masse hovedpersoner herinde som bidrager til at den store MOL bliver klogere..

Der er en 10stk, eller mere, sådan som jeg ser det, som virkelig har en masse viden, og som rundhåndet strøer det ud til os andre..

Link to comment
Share on other sites

En ting er, hvor klog man selv er blevet, men hvor klog er "MOL" blevet? MOL er jo efterhånden er stor social konstruktion af viden, - en slags vidensmasse, der langsom ændrer sig.

Men er MOL egentlig blevet klogere?

Der er i hvert fald en masse hovedpersoner herinde som bidrager til at den store MOL bliver klogere..

Der er en 10stk, eller mere, sådan som jeg ser det, som virkelig har en masse viden, og som rundhåndet strøer det ud til os andre..

Helt sikkert, og helt enig! Men alle har vel været uvidende på et eller andet tidspunkt, eller i hvertfald mindre vidende, og det kunne da være meget sjovt med et par eksempler som MaxP lægger op til. Fx, hvor nogle har nogle sjove rabiale holdninger, som de måske godt selv kan se ikke holder i dag.

Link to comment
Share on other sites

Hypertrofitræing: Før MOL 50 % - fra MOL 50 %

Styrketræning: Før 50 % - fra MOL 50 %

Cardiotræning: Før 99 % - fra MOL 1 %

Kost: Før 80 % - fra MOL 20 %

Vægttab: Før 95 % - fra MOL 5 %

Jeg var så heldig at have en god læremester i Foodman, inden jeg begyndte at læse på MOL, hvilket var i foråret 2002.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes personligt jeg har lært en god del både direkte fra MOL men også ved at blive inspireret til at søge viden andre steder.

Før MOL kendte jeg de mest basale øvelser og lavede 8-12 reps til failure. Squat var en sjældent forteelse og dødløft var slet ikke opdaget på det tidspunkt. Opspænd i bænkpres... hva' det? :lol:

Og kosten anede jeg ikke et klap om, vidste dog godt at protein var vigtigt, så jeg klarede mig fint med en dåse tun og pasta som aftensmad efter træning. :lol: I had much to learn...

Jeg har også, som KJ siger lært hvor meget jeg IKKE ved, og det mener jeg kan være lige så vigtigt at vide, så man ikke i god tro spreder forkerte budskaber.

Og MOL er også lidt af en tidsrøver for mit vedkommende ;)

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share