Kreatin: virker det på dig ?


FittSmoker
 Share

Hvordan virker det på dig ?  

105 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Lige afledt af en ting som Cill sagde i en anden tråd, så ville jeg lige prøve at lave en poll, for at høre hvordan fordelingen er herinde - da jeg personligt har rigtig gode erfaringer med kreatin, men hvor andre jeg kender, har meget ringe - eller slet ingen resultater udaf det.

Hvad siger i ?

PS: sorry, pollen er møntet på styrketræning/bb - men andre kan bare komme med input i tråden hvis det er.

Edited by FittSmoker
Link to comment
Share on other sites

Jeg er heller ikke sikker på, jeg kan se fidusen i kreatin. Mister i, der får styrke ud af at tage det, ikke det hele igen efter endt "kur"?

Forskellen fra når kreatinen kører, og når det er overstået (for mit vedkommende) - er at man mens man er på det lige kan yde dét ekstra, og det munder for mig ud i at jeg kan hæve nogle af mit max 6 rep og mit max 8 rep.

Efter en måneds tid, så stagnererer træningen lidt igen, og man har ikke samme overskud til at ligge og presse sit max - men det man måtte have gået op synes jeg ikke forsvinder.

Væsken forsvinder dog når man stopper :)

Jeg har oplevet 2-3 gange at en omgang kreatin ikke har "virket" igennem +7 år's brug, og her er jeg tilbøjelig til at tro at kosten ved siden af har spillet ind - for alle de andre gange har jeg haft rigtig god succes.

Hvis mine plateauer bliver for lange plejer kreatin også at kunne få mig udaf den rumle.

Men der findes åbenbart både respondere, og non-respondere på det; kender også nogle der kun kan mærke det på deres cardio-træning, og ikke på styrketræningen.

Og man skal nok heller ikke fornægte at der kan være et psykisk element i brugen af kreatin, som kan være en medvirkende årsag til at nogle har meget stor succes.

Edited by FittSmoker
Link to comment
Share on other sites

maxp:

Jeg troede egentlig kun du havde trænet 2-3 år???

Ja det er også korrekt - jeg har kun løftet vægte i et par år efterhånden.

Men har brugt kreatin i mange år til min styrketræning i sammenhæng med anden sport ( ikke vægte; pushups, etc. ).

Første gang jeg tog kreatin, var det lige kommet frem herhjemme - jeg gjorde det målrettet for at øge min maxrep i pushups, hvor jeg havde haft et plateau meget længe på de 100 rep, og på 4 uger øgede jeg 20% - så der fik jeg lidt smag for produktet.

Du har da skrevet du opnåede den masse du har på dit avater billede på kun 2 år!! Hvad sport har du brugt kreatin til før?

Det nægter jeg at tro på jeg har skrevet :lol: tror du jeg sprang ud for to år siden, som den vandrende pind - og på to år så ud som jeg ser ud idag ? - hvad jeg har skrevet er at jeg på de +2 år jeg har trænet vægte, vel har gainet noget der ligner 10 kg ren muskelmasse.

Sport; har trænet forskellig typer for kampsport - og har lavet (cirka) en milliard pushups igennem mit liv.

Edited by FittSmoker
Link to comment
Share on other sites

Tager mellem 2 og 6 kg på hver gang, og det virker som om det er direkte i linje med hvor meget jeg indtager. Hvis jeg tager en loading fase og vedligeholder bagefter er det ca. 2-3kg hvis jeg napper 15-20g hver dag i 8 uger løber det op i 5-6kg. Jeg ligner en spæreballon til sidst, men mine arme plejer at få et par cm på (som altid forsvinder igen :( ).

Styrken og mængden af træning uden at køre ned bliver også drastisk forbedret!

Link to comment
Share on other sites

Har aldrig brugt kreatin og har heller ikke planer om det.

Jeg har stort set altid oplevet fremgang i min træning uden brug af diverse vidundermidler og ser derfor ingen grund til at begynde at starte på dette. Så længe man sammensætter sin kost fornuftigt, er de ekstra % der måske kan hives ud med kreatin uinteresandt for mig.

Under min træning er der mig og vægten - der er ikke plads til en 3. mand i form af et glas pulver.

Har dog stor respekt for fitts resultater og skal afholde mig fra at på nogen måde stemple kreatin - blot konstatere ud fra hvad jeg hører, at resultaterne svinger fra person til person.

Kim S

Link to comment
Share on other sites

Kreatin virker små mirakler for mig :lol: Spiller volley og styrketræner på livet løs og det en mærkbar effekt på min restitution og deraf også min styrkefremgang. Jeg kan ganske enkelt træne hårdere uden at komme i overtræning. Det skal dog lige tilføjes at i mine perioder med kreatin er jeg MEGET obs på maden, da jeg ellers nemt taber mig pga den øgede aktivitet...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har stort set altid oplevet fremgang i min træning uden brug af diverse vidundermidler og ser derfor ingen grund til at begynde at starte på dette. Så længe man sammensætter sin kost fornuftigt, er de ekstra % der måske kan hives ud med kreatin uinteresandt for mig.

Under min træning er der mig og vægten - der er ikke plads til en 3. mand i form af et glas pulver

at kalde kreatin for et "vidundermiddel" og beskrive det som "et glas pulver" stemmer ikke overens med
skal afholde mig fra at på nogen måde stemple kreatin
Link to comment
Share on other sites

Kreatin virker små mirakler for mig :lol: Spiller volley og styrketræner på livet løs og det en mærkbar effekt på min restitution og deraf også min styrkefremgang. Jeg kan ganske enkelt træne hårdere uden at komme i overtræning. Det skal dog lige tilføjes at i mine perioder med kreatin er jeg MEGET obs på maden, da jeg ellers nemt taber mig pga den øgede aktivitet...

Link to comment
Share on other sites

Den ene gang jeg har prøvet at indtage kreatin regelmæssigt i 4 uger øgede jeg mine høj-rep PR's en del i assistance-øvelser. Jeg vil tro det samme havde været tilfældet, hvis jeg havde kørt med høje reps i de tre store. Flere af disse rekorder har jeg efterfølgende ikke kunnet gøre efter, på trods af en målbar fremgang på lave reps.

Jeg var egentlig lidt overrasket, for jeg havde ikke rigtigt nogen forventninger til det.

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Ja, ja jeg er hverken BB eller styrkeløfter (så jeg stemmer ikke), men jeg kan da godt bidrage med en erfaring. For jeg har prøvet kreatin en enkelt gang ifm. min cykeltræning, og der var 2 ret heftige virkninger:

1. Jeg kunne køre en stærkere spurt i løbet af 2-3 uger B)

2. Vægten steg 3-4 Kg på samme tid :thumb_down:

Efter jeg stoppede med kreatin faldt min evner som sprinter til lidt over udgangspunktet og vægten røg meget hurtigt ned til udgangspunktet igen :)

Jeg tror mao skidtet virkede og overvejer kraftigt at bruge det ifm. med vinterens vægttræning.

Ziggymund :bike:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har stort set altid oplevet fremgang i min træning uden brug af diverse vidundermidler og ser derfor ingen grund til at begynde at starte på dette. Så længe man sammensætter sin kost fornuftigt, er de ekstra % der måske kan hives ud med kreatin uinteresandt for mig.

Under min træning er der mig og vægten - der er ikke plads til en 3. mand i form af et glas pulver

at kalde kreatin for et "vidundermiddel" og beskrive det som "et glas pulver" stemmer ikke overens med

skal afholde mig fra at på nogen måde stemple kreatin

Lad os lige skille tingene ad :

Præstations fremmende midler i form af pulver, piller eller gud-ved-hvad finder aldrig vej til min træningsunivers, da jeg grundlæggende har en holdning som bygger på at fremgang godt kan skabes uden dette. Dette er dog min personlige holdning og holdninger kan jo som bekendt diskuteres.

Hvad dog ikke er til diskussion er at kreatin HAR en resultat skabende effekt hos nogle, derfor vil jeg ikke stemple kreatin som noget dårligt fordi min egen holdning til brugen af det er en anden.

Kim S

Edited by Kim S
Link to comment
Share on other sites

Jeg er selv lige blevet færdig med min første Kreatin "kur" og resultaterner er forrygende, Jeg har taget 5 kg. på, ikke på maven den er tværtimod blevet mindre, men fordelt over hele kroppen og vel at mærke, flot fordelt.

Mht. mine løft så er de steget betydeligt, 20-25 kg. på alle de større muskelgrupper og 10-15 på de mindre, samtidig er min udholdenhed er blevet mangedoblet, Jeg har svært ved at køre mig selv træt og tager tit liige et sæt til.

Det er helt sikkert ikke min sidste gang på Kreatin.

Link to comment
Share on other sites

Har prøvet kreatin. Effekt: ingenting! Mine forsøg har måske været lidt halvhjertede, men har kørt "loadingfase" osv. af hvad man ellers skal.

Kreatin er ikke noget jeg gider bruge mere tid og flere penge på. Desuden deler jeg Kim S' holdning mht. "præstationsfremmende midler".

Edited by Lucas
Link to comment
Share on other sites

Hej..

Kreatin virker på mig, men jeg tager ikke noget vidre på af det. Meg syntes at det lige giver et par extra løft i vært sæt.

Kunne det ikke tænkes at der var stor forskel på de forskellige mærker ?

Det første jeg spiste var noget svensk eller norsk (kan ikke huske navnet), det var meget groft i det. Det var som at drikke sand.

Det andet jeg har prøvet er fra Maximize, det er maget fint. Det er meget memmere at få ned. Jeg har ikke kørt det seriøst, så ved ikke hvordan det virker..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share