Whiplash


Tinawhip
 Share

Recommended Posts

Jeg har været ude for en bilulykke - og fået det man

populært kalder whiplash (piskesmæld). Gået til hhv. kiropraktor og nu i snart 1 år til fysioterapeut 1 x om

ugen.

Jeg er efterhånden begyndt at há det så godt, at jeg

har påtænkt mig i samråd med min fysioterapeut at

begynde at styrketræne.

Er der nogle der har erfaringer med dette og evt.

program man kan gå efter. Jeg har fået lidt instruktion

i nogle maskiner og lidt vejledning i noget med cirkel-træning og sæt.

Jeg har via mit job mulighed for at komme i et styrke-

træningslokale hvor der efter sigende er alt hvad der

skal forefindes i et sådant.

Venlig hilsen og på forhånd tak for hjælpen !

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej Tina.

Godt du har mod på det. :)

Jeg vil klart anbefale dig at få instruktion. Der er så mange ting, man kan gøre helt forkert. Hvis ikke du får kvalificeret instruktion, risikerer du at gøre alt muligt forkert og få skader. Måske har du også nogle skavanker, som træningen skal tage hensyn til.

Derfor: Selvom du har adgang til et motionsrum på din arbejdsplads (eller hvordan det nu var), så kunne du jo investere i 3 måneders træning i et godt center med dygtige instruktører. så du lærer at gøre tingene rigtigt.

Når du så har styr på det, og ved hvad du skal være opmærksom på, så kan du måske begynde at træne i det motionsrum, der er på din arbejdsplads (og spare pengene til motionscenteret).

Hvis du spørger her, er der sikkert nogen der kan anbefale et godt center med kvalificerede instruktører i nærheden af dig.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

TINA

I mit daglige arbejde som fysioterapeut har jeg efterhånden god erfaring med styrketræning til whiplash

ramte.Vi kører det på den måde at jeg går med patienten i motionscentret og træner med dem.Når et godt all round program er indøvet fortsætter de selv.Det må iøvrigt have været et meget slemt traume du har haft, ellers skulle du have været igang for længe siden, i hvert fald hvis du blev behandlet af undertegnede.

Programmet afhænger af hvilke faciliteter der er i centret hvor du vil komme, men et godt all round program, med tanke på at have din nakke i neutral stilling under øvelserne og med lav belastning i starten vil være fornuftigt.Evt. kunne du betale din fys. for at tage med hen i dit center for at starte dig op, en fornuftig investering.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share