Nedre & øvre bryst


Hansen0109
 Share

Recommended Posts

Det er vist noget med at nogle målinger har vist at skråpres går 10% mere i øvre bryst end alm bænk. Det lyder ikke umiddelbart af meget, men 10% er jo også en del i længden!

Selv har jeg samme problem og har i 7-8mdr konsekvent altid startet med skråpress, syns jeg har fået et lidt bedre øvre/nedre bryst forhold, men det kan sagtens være 100% visuelt som følge af lavere fedt%.

Men din plan lyder egentligt ok, dog mener jeg ikke at du decideret kan træne for styrke i dit nedre bryst. Derimod kan du træne for styrke i specifike øvelser, dvs træne bænkpress/dips med 1-3 reps, og derefter kører skråpress og/eller skrå flyers med 6-8 reps. Dog skal tunge trippels nu nok bygge en smule masse på alligevel :). Men prøv at give det et halvt års tid og se om du kan se en forskel! :)

Link to comment
Share on other sites

Jamen det kan jo kombineres på smukkeste vis, faktisk. Hvis du træner nedre bryst tungt først vil du være stærkere når du kommer videre til øvre bryst, da dit nervesystem vil være i højere gear pga de tunge bænkpres.

Du kunne fx køre noget i retning af:

Bænkpres

50% x 5

70% x 3

90% x 3

100% x 3

105% x 2 sæt x 3-4

Hvor de 100% er en vægt du kunne tage 4-5 reps med.

Derefter tager du:

Inkline bænkpres

1 x 8-10 reps

1 x 12-20 reps

Kør evt vægtstangsroning mellem dine bænkpres, samme reps og procenter, og kabelroning mellem dine inklines, også samme reps.

Link to comment
Share on other sites

Min nederste del at brystet er blevet for stort i forhold til den øverste del, så tænkte på om det være muligt om man kunne nøjes med at træne styrke i den nederste del(1-3reps) og træne for at masse i den øverste del af brystet(6-8reps) ??

Brystet er som MaxPower siger vifteformet. og når det vokser så vokser det altså ud af og nedad fordi musklen mangler plads i afslappet tilstand.

Desuden er der sku og også en del genitik der spiller ind. Mængden og str. af fibrene i øvre og nedre del...jeg vil nu mene at den øverste del er betydeligt tyndere!

Valget af øvelserne har selvfølgelig oz stor betydning...men jeg ser nu ingen grund til at gå ned i rep på alm bænk.,sålænge de laver de skrå pres. du kunne evt springe over alm. bænk og kun køre den hver anden dag i en periode.

Hvor mange bryst øvelser laver du i dit 3*full body?

En god øvelse til at få de øverste(vandrette) fibre til at ringe er hvis du sidder i butterfly maskinen. men istedet for at pladsere albuerne på puderne skal du have en vinkel på 90grader i armhulen og så tage fat direkte på stængerne over albuepuderne. så du kan slå en vandret linie fra albue til albue!

Så er det ellers bare om at få slået knoerne sammen så stængerne mødes ude foran dig :)

Øvelsen er megeeeeeeeeeet lettere end når du kører den med albuerne på puderne...

Devito

Link to comment
Share on other sites

Da jeg rev mit kraveben ud af led og lægerne opgav at få det ordentligt på plads fik jeg nogle øvelser til træning af muskulaturen omkring skulder og øvre bryst!!

Jeg har ingen billeder af den bedste(efter min mening) øvelser, men jeg kan prøve at forklare den. Den giver måske ikke meget vækst men god styrke...

Man sætter sig på en bænk med ryg støtte

Tag en håndvægt i hver hånd

Løft dem om så de er ud for panden med håndfladerne ind mod dig selv

Så spænder op i brystet og presser albuerne op og ind imod hinanden

løftet behøver ikke være højere end 10-15cm så længe at spændet kommer oppe ved kravebenet.

Øvelsen kan være svær at få til at køre de første par gange, her er et godt råd at lave mange gentagelser med lav vægt indtil man er sikker på at bevægelsen udgår fra den rigtige del af musklen.

Forsøg dig frem, ellers påstod min gamle træner i gymanstik at strækkere i håndstand var god træning for bryst, skulder og arme.

:kickass:

Link to comment
Share on other sites

Devito:

Jeg har 2 øvelser til brystet, flyers og skrå bænk.

hølløj.... jeg har lige været lidt fraværende på MOL.....

2 øvelser og ik for meget fladt bryst.....

et forslag....:

1dag vælg to:

Skrå DB el. BB

Skrå flyers

butterfly mask.

2dag vælg to:

flad bænk el. flad DB

cheest press mask. el.

pullover

decline BB eller DB

3dag vælg to:

Skrå DB el. BB

Skrå flyers

butterfly mask.

Når jeg træner skrå er det i bænkens første hak! hvis du kommer for højt bliver det skulderpres... så bliv ihverfald under 45grader :) mit forslag...

Devito

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share