Hvor tungt?


pickles
 Share

Recommended Posts

Jeg skal i gang med en intensiv trænings-periode med bryst, da denne muskelgruppe aldrig har været min fortrukne, og derfor ikke blevet trænet ligeså meget som andre muskler!

Det giver nu bagslag rent symetrisk og derfor skal det ændres:)

Jeg har nu et spørgsmål:

Er det bedst at løfte så tungt, at jeg kun kan løfte 6-8 gentagelser, eller skal jeg holde mig til 10-12 stykker som jeg altid har gjort?

Det er meningen at jeg skal vokse, og hurtigst mulig blive større, så jo tungere jo bedre vel, ikke?

Jeg laver desuden skrå-bænk, flyers, og 2 med kapel som jeg ikke kender navnet på! Gælder samme regel her?

På forhånd tak.

Mvh

Mikkel

Link to comment
Share on other sites

Du skal lade være med at tænke så meget i reps. Det kommer sig ikke så nøje om det er 10 reps eller om det er 6 reps. Det som tæller er at der kommer mere vægt på stangen. Sørg for at blive stærkere indenfor en traditionel BB rep range, og du vil også blive større, hvis din diæt er sat op til det. Og når man træner progressivt, og øger vægten på stangen, så er det naturligt at man i starten laver flere reps, og i slutningen af en cyklus laver færre reps. Hvis du holder dig indenfor 5-15 reps, og træner progressivt så skal du nok vokse.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Så sandt, så sandt, selvom jeg ville sige alt over 10 reps er spild af kræfter.

Det er da lidt noget vås. Hvad ligger du i det ??

Tror de mange bodybuildere som er vokset på et 20 rep breathing squat program vil kaste eder og forbandelser efter dig :devil:

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share